MBA i markedsføring

Zagreb School of Economics and Management

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

MBA i markedsføring

Zagreb School of Economics and Management

Markedsføring er en sentral funksjon i alle vellykkede moderne organisasjoner, uansett om de er selskaper, små og mellomstore bedrifter, veldedige organisasjoner og til og med i enkelte offentlige institusjoner. Betydningen av markedsføring i dagens samfunn kan ikke overvurderes; ettersom teknologiske fremskritt har gjort det lettere for bedrifter å finne kunder og markeder i ulike deler av verden, har markedsføring blitt en komplisert aktivitet som går over 4P-ene; vellykket markedsføring er nøkkelen til overlevelsen til mange organisasjoner.

Karrieremuligheter i markedsføring kan også være svært varierte. Hvis du bestemmer deg for å skape spranget og spesialiserer dine ferdigheter på dette feltet, kan du jobbe for bedrifter som engasjerer seg i markedsaktiviteter som merkevareadministrasjon, strategisk ledelse eller ny produktutvikling. Du kan også jobbe for organisasjoner som tilbyr markedsføringstjenester som markedsundersøkelser, reklame, PR, eller rådgivning.

Dette studiet gir mulighet til å få en dobbel master grad med seks partneruniversiteter (se full liste nedenfor).

Målet med dette programmet er å forberede studentene på senior markedsstillinger i en rekke organisasjoner ved å utvikle sine ferdigheter og kunnskaper i markedsføring, samtidig som de overfører etiske forretningsverdier. Dette programmet, fullt utlært på engelsk, vil avsløre studenter til kunnskap om markedsføringskonsepter og teorier, og vil også lære dem hvordan man bruker disse markedsføringskonseptene og teoriene i ulike organisatoriske og industrielle sammenhenger. Dette programmet gir en optimal kombinasjon av kurs i markedsføringsteori, for eksempel forbrukeradferd, produktstyring og design, tjenestemarkedsføring, internasjonal markedsføring og mer, sammen med mer kvalitative kurs som markedsundersøkelser, markedsføringsmetoder og prisstyring.

Studentene må delta i en markedsføringsimulering der deres teoretiske kunnskaper blir testet ettersom de antar rollen som markedsføringsleder i et virtuelt selskap. Deltagere i dette programmet inkluderer John D. Branch (University of Michigan, USA), Paul R. Murphy (John Carroll University, USA), Daniel Butler (Auburn University, USA), Patricia Loubeau (Iona College, USA) , Thomas Baker (Clemson University, USA), Carlos Rodriguez (Delaware State University, USA), Tracy Tuten (East Carolina University, USA), Dominik Mahr (Maastricht University, Nederland) og andre.

Dette programmet varer i to semestre og kulminerer med opprettelsen av en doktorgradsoppgave.

Varighet på programmet: 2 semester, 60 studiepoeng.

Påmeldingsinntak: september og mars

Kursstruktur: Klasser holdes i sykluser og på ettermiddagen, etter kl. 17.00.

Opptakskrav: Søkere må ha et gjennomført fireårig faglig eller bachelorstudium, oppnådd 240 studiepoeng . Kandidater som har fullført et fireårig "ikke-økonomi" -program kan imidlertid også søke under forutsetningen for å ta for-semesteret med følgende emner: Grunnleggende om økonomi, Grunnleggende om markedsføring, Grunnleggende om økonomi, Grunnleggende om ledelse, Grunnleggende av regnskap.

Opptak til MBA-programmet vil bli evaluert i henhold til følgende skalaer:

  • Opptak til MBA-programmet vil bli evaluert i henhold til følgende skalaer:
  • Faglig suksess i bachelor- og utdannelsesprogrammet - 30%
  • Intervju med kandidat - 30%
  • 2 anbefalinger om faglige eller profesjonelle kvalifikasjoner - 25%
  • Motivasjonsbrev - 15%

Dette studiet gir mulighet til å få en dobbel master grad med følgende partneruniversiteter:

  • IIBN Business School, Internasjonalt Institutt for næringsnettverk, Studiekonsortium i Saint Petersburg, Russland (grader tilbys som del av dobbel grad med ZSEM : MBA i finans og økonomistyring, MBA i strategisk ledelse, MBA i offentlig forvaltning, MBA i olje og gass Ledelse, MBA I Tourism Management)
  • Fu Jen katolske universitetet, College of Management, New Taipei City, TAIWAN (grader tilbys som del av dobbel grad med ZSEM : MS-program i ledelse, MS-program i markedsføring, MS-programmet i Human Resources Management, MS-programmet i kvantitativ økonomi, MS-program i finans og regnskap)
  • Nagoya University of Commerce
  • Tilburg University Strategic Management, Tilburg, NEDERLAND (grad oppnådd som en del av dobbel grad med ZSEM : Master of Science i strategisk ledelse)
  • Øst-Kina Universitet for vitenskap og teknologi, Shanghai Shi, KINA (grad oppnådd som en del av dobbel grad med ZSEM : Master of International Business)
  • KEDGE Business School i Boudreaux, Frankrike (tilbys som del av dobbel grad med ZSEM : Innkjøp
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert February 14, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Mars 2019
Sept. 2019
Duration
Varighet
2 semestre
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Kroatia - Croatia Online
Studiestart : Okt. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Kroatia - Zagreb
Studiestart : Mars 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Mars 2019
Kroatia - Zagreb
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Sept. 2019
Kroatia - Zagreb
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Okt. 2019
Kroatia - Croatia Online
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen