MBA i markedsføring

Ajman University

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

MBA i markedsføring

Ajman University

Distinguishing Funksjoner

AU MBA-programmet søker å tilfredsstille kvalitetssikringsstandardene som er fastsatt av verdensklasse virksomhetsprogrammer akkreditering organisasjoner som AACSB og Association of MBAs.

markedsføring

Kursene i dette sporet / konsentrasjonen gir kunnskap om markedsføring og hjelper elevene til å utvikle et bredt spekter av praktiske ferdigheter innen markedsføringsledelse.

Målene for programmet er å:

  • Å hjelpe elevene til å bli kunnskapsrik i kjernevirksomhetsfunksjonene, inkludert regnskap, markedsføring, økonomi og informasjonssystemer og driftsledelse.
  • Å gi studentene en grundig kunnskap om et av de valgte sporene som økonomi, markedsføring og human resource management.
  • Å hjelpe elevene til å skaffe seg lederskap, teambygging, kommunikasjon og problemløsende ferdigheter. Videre forbereder dem på å kunne klare etiske problemstillinger og mangfoldig kulturelt mangfold som trengs for lederstillinger.
  • Å forberede studentene til å være dyktig i å finne vitenskapelige løsninger for forretningsrelaterte problemer og kunne vurdere forretningsmiljøet og bruke beslutningstakingsteknikkene som er relevante for en gitt situasjon.

Læringsutbytte

  1. MBA-kandidater vil kunne demonstrere kunnskap om regnskap, markedsføring, økonomi, informasjonssystemer og operasjonsledelse. Nyutdannede skal utarbeide tekniske rapporter og gjøre presentasjoner på aktuelle problemstillinger innen regnskap, markedsføring, økonomi, informasjonssystemer og driftsledelse, som vil bli gradert.
  2. MBA kandidater vil kunne demonstrere grundig teoretisk og anvendt kunnskap i et av fagområdene spor som Markedsføring, økonomistyring og Human Resource Management. Ulike instrumenter som oppgaver, saksanalyser, spørrekonkurranser, undersøkelser, rapporter og presentasjoner vil bli brukt til å evaluere dette resultatet.
  3. MBA kandidater vil kunne demonstrere muntlig og skriftlig kommunikasjonsferdigheter, lederskap evne og teambygging ferdigheter. Nyutdannede skal utarbeide prosjektrapporter og notater. De vil også lage presentasjoner av sine rapporter for å demonstrere deres mestring av språk og kommunikasjonsevner.
  4. MBA-kandidater vil kunne identifisere og håndtere etiske problemer og flerkulturelt mangfold. Kandidatene skal analysere case-studier som involverer etiske og mangfoldighetsproblemer og utarbeide rapporter som beskriver deres forståelse av de etiske og mangfoldige dilemmaene som organisasjonene står overfor.
  5. MBA-kandidater vil kunne demonstrere evnen til systematisk å evaluere forretningsmiljøet. De vil også kunne benytte den kvantitative eller beslutningstakingsteknikken som passer for den aktuelle situasjonen. Nyutdannede skal gjennomføre et forskningsprosjekt: De skal definere problemet, designe forskningsmetodikken, samle inn informasjon, analysere data ved hjelp av statistisk programvare (SPSS), presentere resultater og anbefalinger og sende inn endelige rapporter.
  6. MBA kandidater vil kunne gå analytisk og gi løsninger på et real-life case problem. Tilsvarende vil MBA-kandidatene kunne demonstrere problemløsende ferdigheter, analytisk tenkning og kreativ uavhengighet. I hovedtrinnskurset (471007 - Strategisk ledelse) vil kandidater bli tildelt ulike casestudier med ulike problemområder. De vil forberede svar i form av rapporter og presentasjoner for å demonstrere deres tekniske kunnskaper, analytiske og problemløsning, ferdigheter og evner.

Deltakelsespolicy

Studentene forventes å delta og delta fullt ut i alle klasser. Minst 75 prosent oppmøte vil være nødvendig i hvert kurs registrert.

Faglig Stående for Graduate Studenter

Hvis studentens GPA er mindre enn 3,0 etter andre semester, vil han / hun bli satt på prøve. Hvis studenten ikke øker sin CGPA til 3,0 i det følgende semesteret, blir han / hun satt på en annen prøveperiode. Hvis studenten unnlater å heve sin GPA til 3,0 i det følgende semesteret, blir studenten avvist fra programmet.

Graduate programkoordinator kan gi råd til en akademisk advart student å gjenta ett eller flere kurs for å øke hans / hennes muligheter til å heve sin CGPA til 3.0.

Tid tillatt å fullføre MBA-programmet

Studietiden for MBA-programmet er normalt to år eller fire semester. Den maksimale tiden for å fullføre programmet er imidlertid 4 år eller 8 vanlige semester

Studiebelastning for studenter

Studiebelastningen for en heltids MBA-student kan stige opptil fire kurs (12 studiepoeng) per semester, avhengig av hans / hennes CGPA.

Avgangskrav

En student vil bli tildelt Master of Business Administration ved å oppfylle følgende krav:

  • Fullføring av de nødvendige MBA-kursene: 12 kurs på 3 studiepoeng hver
  • Oppnåelse av en CGPA på ikke mindre enn 3,0

Opptakskrav

I samsvar med universitetets krav til høyere grad skal en kandidat som er tatt opp i MBA-programmet oppfylle følgende krav:

  • Hold en bachelorgrad i bedriftsøkonomi eller et relatert felt fra et UAE-anerkjent universitet med en minimumskumulativ GPA på 3,0 / 4,0.
  • Studenter som er påmeldt MBA-programmet uten tidligere kurs i forretningsområdene er pålagt å fullføre følgende fem grunnkurs for å bli tatt opp i programmet.

Grunnkurs:

  • 410808 Organisatorisk teori
  • 102211 Statistikk for næringsliv
  • 400393 Mikroøkonomi
  • 400292 Regnskapsprinsipper I
  • 400396 Finansfinansiering
  • Studenter med en GPA under 3 kan innvilges betinget.
  • En minimumscore på 550 på papirbasert TOEFL eller 6 på IELTS (eller tilsvarende).
  • Et intervju med MBA Admission Committee.
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert June 27, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Aug. 2019
Duration
Varighet
Heltidsstudier
Price
Pris
2,000 AED
per kreditttid.
Information
Deadline
Locations
De forente arabiske emirater - Ajman, Ajman
Studiestart : Aug. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Aug. 2019
De forente arabiske emirater - Ajman, Ajman
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen