Etter 13 år med eksistens, er den spesialiserte MBA i luksus- og motehåndtering og markedsføring nå kjent og anerkjent som et av de beste innreisemidlene innen disse aktivitetsområdene.
Målet er å gi studentene - utover kunnskap og analyseverktøy knyttet til slike økonomiske, kunstneriske og kulturelle sektorer - de essensielle ferdighetene som trengs eller ønskes for å forstå en profesjonell lederrolle i disse næringene. Dette kan omfatte rollene som manager, produktsjef, innkjøpsansvarlig, driftsdirektør, retaildirektør, visual merchandising director, kommunikasjonssjef, event manager eller til og med retail training director.
Med utgangspunkt i de grunnleggende feltene i disse aktivitetenes grunnleggende felt - nemlig skaperverk, mote og samtidskunst - stiller dette spesifikke styringskursen spørsmålstegn ved forestillinger om design og mote under deres historiske, geografiske og sosiologiske aspekter. Dette kurset utgjør en ekte motemarkedsføringstrening for studenter.
Den vurderer også de “digitale, fremvoksende land, ny økonomi” -komponentene som inngår i kompetansesettet som selskapene etterspør.RankingsSMBG-programmet lanserer premie og topp ti-rangeringer siden opprettelsen.
Vinner av troféene de la Pédagogie i 2013.
VM-vinner av EDUNIVERSAL 2017 Beste mester: 18. blant de 50 beste i verden.
5. plassering i SMBG-Eduniversal-rangeringen av Beste mester-, MS- og MBA-2017 i kategorien “Luksusstyring”.
SMBG-program lanserer pris og topp ti rangeringer.
Vinner av Trophées de la Pédagogie (Pedagogisk trofé) 2013.
VM-vinner EDUNIVERSAL 2017 Beste mester: 18. blant de 50 beste i verden.
5. plassering i SMBG-Eduniversal-rangeringen av Beste mester-, MS- og MBA-2017 i kategorien “Luksusstyring”.MålSom en tverrfaglig grad som er i stand til å forutse og til og med utløse endringer, er unge ledere som følger denne opplæringen forberedt på de forskjellige funksjonene som ledelsen dekker: opprettelse, identifisering av fremtidige muligheter, prosjektering i alle dens former - produksjon, markedsføring, økonomi, ledelseskontroll , teamledelse og endringsledelse.Hvem er den designet for?Studenter fra denne sektoren som ønsker å fordype markedsføringssiden av luksus og mote, skreddersydd til deres karriereønsker.
Studenter i handel, ledelse og finans, som ønsker å nærme seg de historiske, økonomiske og kulturelle realitetene ved disse aktivitetene, så vel som de menneskelige og kunstneriske komponentene i denne sektorenes praksis som kan omfatte detaljhandel og visuell merchandising.
Studenter med vitenskapelig bakgrunn som ønsker å endre perspektiv, både når det gjelder abstrakte og økonomiske komponenter.
Fagpersoner som bare har delvis erfaring i karrieren de sikter til (bare i en virksomhets spesifikke bransje og aktivitet), og som ønsker å utvide sitt feltperspektiv og forståelse, samtidig som du beriker ferdighetene.
Fagpersoner som hovedsakelig har hatt lederstillinger og som nå ønsker å styrke sin kunnskap om sektoren for å styrke sitt potensial til å handle.
Personer som gjennomgår en karriereendring uten direkte erfaring knyttet til yrkets praksis.ProgramMBA i luksus og motehåndtering og markedsføring er organisert som følger: kurs, tutorials, konferanser, luksusforum, guidede turer, møter med institusjoner for luksus, mote og samtidskunst, casestudier, prosjektworkshops, reelle forretningssaker som dekker en teamstudie , forundringsrapport, praksisplass og avhandling på slutten av syklusen.
Treningsstien består av 4 moduler:
Modul 1: Luksus og moteGlobal History and Economics of Luxury
Stående krefter: Luksusgrupper, historie, strategi
Kunstindustri
Moteverksteder: Mote og tekstiler, smykker
Prosjekt for samtidskunst og kultur
Luksus turisme og hotell
Parfumery-Fragrance FundamentalsModul 2: LuksusmarkedsføringJuridisk beskyttelse
Internasjonal markedsføring
Mellommenneskelig kommunikasjon
Annonsørskommunikasjon
Markedsføringsledelse, merkevareledelse, visuell styring
MerchandisingModul 3: StrategiForretningsspill (simuleringer)
CRMModul 4: KompetanseKarrierebygging
Den digitale verden til tjeneste for luksusindustrien
Profesjonelt prosjekt - Forskningsoppgave
Internasjonal Business Analysis
Offentlige taler
Internasjonale menneskelige ressurser
Internasjonal forretningslov
entreprenørskapKarriereperspektivsjef
Produktsjef
Salgsdirektør
Operasjonsdirektør
Detaljdirektør
Direktør for Visual Merchandising
Kommunikasjonsleder
Arrangør
Retail Training ManagerOg enhver lederfunksjon som denne opplæringen gjør det enkelt å passe inn i yrkene luksus, mote eller sektorer med veldig høy merverdi.KravPå alle kursene mottar skolen søknader hele året: fra januar til desember.
Kandidatscreening utføres ved hjelp av en søknadsfil (inkludert CV + søknadsskjema), etterfulgt av et intervju.
Forutsetninger:Vellykket eller pågår Undergradsstudium for et toårig kurs (Master 1 og 2 programmer).
Vellykket eller pågår Master 1 grad for ett studieår (Master 2-programmet).
Bedriftsledere kan også søke.