Turisme, gjestfrihet og gastronomi er en veldig bestemt felt som krever spesielle ferdigheter og evner. Våre forelesere er erfarne fagfolk. Hvis du er ute etter at for å lykkes i dette området, da dette programmet (MBA i turisme, gjestfrihet og Event Management) for deg.

Undervisning er ca 12 helger i løpet av året. I løpet av året arbeider studentene med sine oppgaver.

Den nærmeste studie starter i midten av februar 2018 og slutter i februar 2019. Studenter kan søke frem til slutten av januar. Når du ber om en senere ankomst, vennligst kontakt oss.

leksjoner

I hvilket språk du ønsker å studere?

Det første alternativet er helt på tsjekkisk, engelsk eller russisk. Det andre alternativet er en kombinert form, noe som betyr resitasjon på engelsk, men bakgrunnsmaterialet og den endelige avhandlingen på engelsk. Studenter beholde mer oppmerksomhet i timene på sitt eget språk, mens de åpner muligheten for å få en andre MBA grad fra et utenlandsk universitet (kontakt oss for mer informasjon.) - såkalt Double studium.

Hva venter du på seminar

  • Forskningsmetodikk (skrive en avhandling, Word og Excel)
  • Regnskap og Skatt (fra en skatterådgiver)
  • markedsføring
  • Menneskelige ressurser
  • administrasjon
  • høyre
  • Oppgaven til Tourism Management (to helger)
  • MICE og styring av innkommende turisme
  • Hospitality (hoteller og restauranter)
  • Salg, support og IT-anlegg for turisme (to helger)

Hva du vil lære

  • Analyser salg portefølje av reisebyråer (CA) og sette strategien for å få høyest provisjon
  • Gjør dine egne touroperátorské tjenester for å redusere avgifter og eliminere risikoen for kollaps av turoperatør. Dessuten vil vi lære å lage kontrakten direkte.
  • Hvordan velge ansatte som tjener på hverandre.
  • I motsetning til andre universiteter i Tsjekkia i dette programmet for å finne ut hvor mye det koster og hvordan håndtere hotellet.
  • Kundebehandling, som for mange bedrifter mangler.
  • De facto, som du bygger din egen reisebyrå fra A til Z.
  • Hvordan skape og opprettholde konseptet av hotellet og restauranten.
  • Hvordan håndtere midler til å opprettholde langsiktig lønnsomhet.
  • Vyvořit tilbyr pakker og gjør hotell / restaurant på reisebyråene til f.eks. The Webovka passivt forvente på bestilling.

og en rekke andre svært praktiske ting i sammenheng med hele sektoren, etter å skrive avhandlingen få en MBA.

Hvorfor studere MBA ved CBU ?

MBA er et program for profesjonelle treningshelger med et minimum av oppgaver mellom leksjoner

Vi mener at ledere som virkelig ønsker å få en MBA kvalifisering på et høyt nivå, de foretrekker å studere i klasserommet, der de kan gjensidig diskutere, utveksle erfaringer og kunnskap som arbeider i grupper, hvor de utførte spesifikke oppgaver til lærere. Det er derfor det er en online MBA-programmer.

  • Studien finner sted på lørdag og søndag fra 9 til 17; med en times pause for lunsj.
  • På slutten av skoledagen (17h - 19h) er fortsatt rom for diskusjon med læreren (denne blokken er ikke lenger valgfritt og avhenger av kravene til studentene).

Morgen og ettermiddag blokker er utformet for å overbelaste studentene, mens du opptatt og i stand til å sømløst opprettholde oppmerksomhet i løpet av dagen. Vanligvis om morgenen og diskuterer teorien etter lunsjpausen til å passere på praktiske øvelser og case-studier.

Vi tilbyr førsteklasses tjenester som opptak forelesninger på YouTube og mye mer.

  • Innspilte foredrag på YouTube - Hver student kan gå glipp av, på grunn av dette, registrerer vi alle leksjonene at elevene alltid tilgjengelig (tilgang til videoer blir gitt til elevene gjennom e-læringssystem).
  • Etter hver leksjon, studentene også gjøre tilgjengelig registreringer av foredrag i MP3-format.
  • E-læringsplattform NEO - som student, vil du bruke intuitive e-læringsplattform som brukes av hundrevis av skoler og universiteter over hele verden.
  • Selvfølgelig, kan elevene ta kontakt med foreleser via e-post eller skype og andre alternativer (i tillegg, hver helg er det et par timer bare ment for diskusjon med sikte på å sikre personlig tilnærming).
  • Gjennom hele helgen er tilgjengelig for studenter forfriskninger.

kvalitetsgaranti

  • Hver spesialisering er undervist av nøye utvalgte lærere - fagpersoner i sitt felt, hvis rik arbeidserfaring vil garantere studentene best mulig utdanningstilbud.
  • For hvert kurs som tilbyr MBA kurs under visse forhold, i tillegg til at elevene kan delta uten ekstra kostnad. Dette er fordi studentene er fornøyde for alle nøkkelen til suksess!
  • Alle våre MBA-programmer er akkreditert.

Innholdet av individuelle kurs for MBA-programmet Turisme og Hospitality

Forskningsmetodikk (skrive avhandling og analyse i Excel)

Dette kurset er designet for å gi deg informasjon for å muliggjøre skrive en god forskningsprosjekt, samt forbedre dine kunnskaper om Microsoft Word og Excel.

Kurset består av to deler: Den første delen er viet til å programmere Microsoft Word, som er viet til den endelige avhandlingen og formatering, arbeid med sitater og så videre. Foreleser vil lede deg gjennom ulike stiler, som arbeider med lenker og andre detaljer i Microsoft Word, slik at du vil være i stand til å gjenta de essensielle formateringsfunksjoner. For ulike analyser alle bruke Microsoft Excel. Av denne grunn, til temaet lørdag ettermiddag og søndag dekke alle temaer, fra grunnleggende ferdigheter, som absolutte og relative referanser, gjennom mer avanserte formler, som VLOOKUP, INDEX, LOOKUP, MATCH, GETPIVOTDATA, TOTAL, SUMIFS, IFERROR, etc., avanserte funksjoner som ulike måter å jobbe med eksterne data (CSV, TSV, html, tabeller, php, databaser (OLAP, OLTP, data import, tolkning - "rå" data, pivottabeller, pivot diagram, Powerpivot) og Power BI) ... og mye mer. Selv om du jobber med Excel på en daglig basis på avansert nivå, er det svært sannsynlig at du vil lære noe nytt!

Regnskap og Skatt (fra en skatterådgiver)

Dette kurset er en innføring i grunnleggende begreper og grunnleggende standarder for finansielle regnskapssystemer. Flere viktige begreper vil bli studert i detalj, inkludert: inntektsføring, inventar, driftsmidler og nåverdien av gjeld. Kurset legger vekt på etablering av grunnleggende økonomisk regnskap utsagn - resultatregnskap, balanse og kontantstrøm - samt deres tolkning som enhver leder bør være i stand til å håndtere uten problemer. Ikke vær redd for å male "prikk" vil ikke. Seminaret ledes av en erfaren skatterådgiver.

markedsføring

Foreleser i løpet gjennomgå og vurdere aktuelle markedsføringsstrategi, litteratur og erfaring til å gi deg en helhetlig forståelse av markedsføring og forretningsstrategi. Du vil bli opplært til å tenke tilgang profesjonell markedsføring ansatte, lese og analysere spesialiserte markedsføring litteratur og anvende strategisk markedsføring konsepter til den globale digitale økonomien.

Du vil lære hvordan du kan forvandle en jevn strøm av potensielle kunder i de nåværende kunder hvordan du finner utsiktene for dine tjenester og overbevise dem om at din bedrift er en som av en eller annen grunn de trenger. Lær hvordan du kostnadene for annonsering kan lønne seg med nye inntekter og øke handelen og for å oppnå maksimal avkastning; videre som til din fordel å bruke de fire Ps for markedsføring. Som ansatt i markedsføring vil også lære hvordan produktet (produkt), pris (Price), sted (sted) og markedsføring (Promotion), definere din markedsføringsstrategi og henvise deg til en produktiv kampanje.

menneskelige ressurser

I dette kurset vil vi fokusere på hvordan å gjenkjenne hvem du trenger og hvordan du kan finne slike ansatte.

Human Resource Management (HR - HR) er arealet av prosesser i en organisasjon som omhandler forvaltning og utvikling av menneskelige ressurser. Det inkluderer derfor alle metoder for styring og analytiske teknikker som brukes innen menneskelige ressurser og arbeid med mennesker i organisasjonen. Målet med dette kurset er å utvikle en forståelse av de grunnleggende egenskapene til HR i hver organisasjon og hovedfunksjonene HR. Studien emner inneholder eksempler på organisatorisk atferd personlighet / egenskaper, følelser og innflytelse, motivasjon, konsept og sosial identitet, beslutninger og kunnskap, rettferdighet og tillit, organisering og hengivenhet for arbeid, ledelse, grupper og lag, organisasjonskultur og klima. Emner eksempler på menneskelige ressurser inkluderer jobbanalyse, rekruttering, utvelgelse, opplæring og utvikling, medarbeidersamtaler, kompensasjon, og kvaliteten på arbeidslivet, mangfold av arbeidsstyrken og strategisk personalledelse. I tillegg eksperter fra menneskelige ressurser som opptrer som partnere andre lagene stipendiat budbringere HR-strategi og selgere av produkter og tjenester HR. Arbeider med å engasjere de ansatte for å bedre selskapets finansielle resultater. Kurset er bokstavelig talt pepret med ulike oppgaver og case-studier.

administrasjon

Dette kurset illustrerer viktigheten av ledelsesmessige ferdigheter som er involvert i ledelsesfunksjoner. Det peker på konkrete eksempler på hva som skjer når de sentrale styringsprinsipper krenket.

Studentene skal tilegne seg grunnleggende informasjon om å håndtere mennesker og organisasjoner som arbeider med kritiske situasjoner, sentrale styringsprinsipper og interessante tips som kreves for å håndtere flere typer ledelse, som prosjektledelse, strategisk ledelse, informasjonshåndtering og menneskelige ressurser.

Forbereder studentene til å påta seg rollen som beslutningsprosess, som er plasseringen av toppledere, og hjelpe dem til å være effektive bidragsytere til enhver organisasjon uten grenser miljø, strategi, struktur, kultur, steder, oppgaver, mennesker og resultater. Studenter går gjennom noen testtilfeller som vil hjelpe dem med å håndtere mange situasjoner som enhver leder må håndtere. I tillegg til dette, vil studentene få nyttig informasjon relatert til tid ledelse for å hjelpe dem å håndtere stress, tidspress og selvorganisering.

høyre

Loven er en vanlig og viktig del av hverdagen i moderne samfunn. Dette kurset tar for seg sentrale trekk ved lov som samfunnsinstitusjon og som en funksjon av populærkulturen. Vi vil undersøke innholdet i loven som et sett av sosiale systemer, sentrale aktører i systemet, juridiske betraktninger og forholdet mellom organisasjonsform og resonnement til samfunnsendringer. Vi vil fokusere på Tsjekkia og vise det i en europeisk sammenheng. Kurset legger vekt på forholdet mellom forretningspartnere, inkludert forhandlingsteknikk, samt de viktigste deler av lovgivningen som er reflektert i handelsavtaler, inkludert konsekvensene av sine feil.

Utgående reiseliv (to helger)

Kunnskap om utgående reiseliv er svært viktig for alle som opererer i hver struktur av turisme, enten det er reisebyrå, innkommende bedrift eller hotell. Etter vellykket gjennomføring av kurset studenten kan gjøre for å starte din egen forretningsplan og kunne styre det. Takket være den opplevelsen redusere forretningsrisikoen i fremtiden, og kan forbedre dagens situasjon.

  • INNLEDNING - definisjon, konsepter, organisasjonsformer og struktur, historie og utvikling, den nåværende situasjonen på det europeiske markedet, trender, populære reisemål, det dominerende firmaet, grunnleggende terminologi
  • Organer - turoperatører, reisebyråer, turoperatører, overnatting, forsikring, lisenser, prisnivå og prising av produkter, og former for direkte samarbeid, konkurranse, transport
  • Destinasjoner i Europa - Spania, Italia, Hellas, Bulgaria og andre, lengden på sesongen og detaljer, partnere, produktdannelse, kommunikasjon, utvalgsstrategier og politikk i selskapet
  • Produkter og tjenester - som koster metoder, periodiseringer, bygge en portefølje, salg, avgifter, risikostyring, klager, goodwill, kundepleie, krav, planlegging, forhandling strategi
  • Reiselivsledelse utgående - organisasjonsstruktur, personell, kommunikasjon, kontrakter, lover, instrumenter, regnskap, bookingsystemer, råd om detaljer, motivasjon system, inntekt fra destinasjoner lovgivning, delegere tjenester og service
  • MARKETING - sosiale nettverk, kataloger, selgere, provisjon, planlegging, reelle inntekter
  • CASE

MICE og innkommende turisme

Tenk deg at utvide sin portefølje av tjenester som tilbys på et annet sted hvor bedriften opererer, og har til CK bygge din egen innkjørsel byrå som skal administrere og levere tjenester til andre. I dette kurset vil du lære den nødvendige informasjonen for sin etablering og vellykket ledelse. Tilbyr turer kan utvides til bestemte hendelser rettet mot utvalgte grupper. Fungerer effektivt i samfunnet er også basert på svikt i tredjeparter, og gjenspeiler de økonomiske resultatene i selskapet.

  • Innledning - struktur inn- og utflygings tjenester, fordeler og ulemper, muligheter og trusler HD
  • MILJØ CESTOVÍHO innkommende turisme - PEST og SWOT-analyse av porteføljen av tjenester, beregningstjenestene og sammenlignet med konkurrentene
  • ORGANER PCR - transportselskaper, planlegging og organisering, guider og delegater, turer, gruppeturer, potensielle partnere, koster, ekspedisjonsgebyr, leverandører, kunder, de reelle kostnads ​​destinasjoner, risiko for avvik, eksterne sider av virksomheten, velge et egnet sted
  • MANAGEMENT fra perspektivet til reisebyråer - forvaltning av destinasjoner, og alt som er nødvendig for MICE destinasjon i Europa, forberedelse og valg, events, kartlegging og statistiske metoder, viktig informasjon før lanseringen hendelsen markedsføring, markedsføring på sosiale nettverk, web-design og klientell
  • Organisering av arrangementer - ansatte, tjenestemenn, ansatte, lover, fest, lokale organisasjoner og potensielle partnere, sponsorer, sammenlignet med konkurrentene, markedsføring
  • CASE

gjestfrihet

I hver sfære av turisme, er det nødvendig å vite hvordan det fungerer gjestfriheten, hva er kostnadene, hvilke aspekter kan eller ikke kan arbeide i form av både hotelleieren og partiet av reisebyråer. Takket være den kunnskapen du kan evaluere dagens situasjon og gi riktige løsninger og strategier i løpet kostnadsreduksjon på skalaen.

  • AKTIVITETER I Europa og egenart markedssegmentering, distribusjon av, hotell nettverk, ulike typer styreenheter og enheter, samarbeid med turoperatører, riktig valg av strategier avhengig av lengden på hovedsesongen
  • FRONT OFFICE MANAGEMENT bestillinger og valg av passende reservasjonssystem, ankomster og avganger, rekvisita, leverandører, vedlikehold, ledelse metoder
  • CATERING - mat og drikke restaurant ledelsesfunksjonen på hotellet, BB-HB-FB-AI-UAI standarder, økonomistyring, servicenivå, interiør, atmosfære i restauranten, ansatte og service, trender i serveringsbransjen
  • KUNDESERVICE visningen av hotellet fra en tredjeparts kundenes behov, kommunikasjon
  • HR i Hospitality Management ansatte, belønningssystemet, kostnader, skift planlegging, valg av en passende styringsstruktur basert på antall rom og personer, team-building
  • Økonomi, finans og markedsføring regnskap, kontanter, kort, skattebetaling, flere hotelleiere og fordeling av overskudd, investeringer, valg av ledere, driftskostnader, valg av leverandører og utbetalinger, bygge en passende margin tjenester, nyttige verktøy, prediksjon resultatene typer salgsavdeling og outsourcing, inntekter og utgifter, stoppunkt, agenter, reklame og markedsføringskampanjer
  • Strategisk ledelse partnere, kontraktsadministrasjon, reisebyråer og turoperatører, råd for lange perioder og innovasjon, som tilbyr moderne tjenester og pakker
  • CASE

Salg, support, IKT og IT, markedsføring i turisme (to helger)

I dette kurset vil vi demonstrere de viktigste prosessene for styring av enhver enhet. Når utarbeidet et kvalitetsprodukt eller en tjeneste er ikke alltid garantert salg. Uten moderne teknologi i dynamisk miljø av turisme er det umulig på sikt å drive med suksess.

  • IKT MANAGEMENT - teknologi som selskapet bruker, tilkobling, valg, innovasjon, prissetting, kommunikasjon enheter, programmer, nettverk, outsourcing
  • Reservasjonssystemer for reisebyråer (CeSys, Magicware ...) Hoteller (Mevris, Horespus, HotelTime) har xml, utvikling og kostnader, implementering, tilbakemeldinger sikkerhetskopiering av data, servere og leverandører
  • Reservasjonssystemer - tutorial arbeidet med data, statistisk analyse, ansvarlig person, personlige data, sikkerhet, data nøyaktighet og behandling
  • Interne systemer komplekse prosessløsninger reservasjonen, ledelse og markedsføring
  • GRUNNSTØTTE spesielt for CK, datavaliderings flere ansatte for å minimere risikoen og muligheten for tap, back-office
  • Nettsted etableringen, INNOVASJON alt du trenger for å lage nettsider, analysere dagens situasjon, inkludert din egen hjemmeside søkemaskinen, SEO, PPC, etc.
  • Sosiale nettverk og markedsføring PRESENTASJON spesielt viktige for selgere, direkte markedsføring, clientelisme, måter å skille seg fra konkurrentene, kundefordeler
  • Markedsføringskampanje fra grafikkprosesserings etter å ha nådd målgruppen (her bygger på markedsføring)

endelig avhandling

Studentene må skrive og sende inn en endelig avhandling. Supervisor ham med som vil veilede og hjelpe. Arbeidet vil være ca 50 sider (generelt anbefalt lengde, avhengig av innholdet). Fokus En student vil velge basert på deres faglige interesser med hensyn til videre karriereutvikling i sammenheng med temaene MBA studier. Egnet veileder velger en egen studie CBU etter en diskusjon med studenten. Den endelige arbeidet kan ta ulike former: strukturen nær den moderne oppgaven, å lage en forretningsplan, case-studier, eller rapporter eller en kombinasjon av alternativene. Studentene vil få en mal i Word-format med andre råd og regler for formatering (som passerer dem i timen foreleser forskningsmetodikk).

Program undervist i:
  • Engelsk

Se 3 flere kurs fra European Institute of Applied Science and Management »

Dette kurset er Nettstudier, Kombinert nett & campus
Startdato
Åpne påmelding
Duration
1 - 2 år
Deltid
Etter sted
Etter dato
Startdato
Åpne påmelding
Sluttdato
Søknadsfrist

Åpne påmelding

Location
Søknadsfrist
Sluttdato