EFMD Equis Accredited
AACSB Accredited

Programmål

MBA-vinen

Dette programmet, som har en sterk kommersiell

Den er ideell for de som ønsker å nå mellomliggende og øverste lederstillinger i bransjen, eller skape egen virksomhet, men det tilbyr også et bredere spekter av profesjonelle utfall.

Styrken av programmet

En grundig kunnskap om de spesifikke forretningsferdighetene som kreves for den globale vinen

Et høyt pedagogisk innhold levert av fakultetets medlemmer og fagfolk i bransjen

  • Et fakultet for eksperter: en mester for vin, en vinprodusent, en verdensberømt vinforfatter, inkludert mange doktorgradsdokumenter. holdere
  • En leder av programmet med 25 års praktisk og ledelsesmessig arbeidserfaring i Wine
  • Besøkende forelesere fra både fagfag og fagfelt som reflekterer skolens internasjonale karakter

Immersion in the Wine

  • Felturer: London Wine Exporting, Distribution
  • Profesjonelle konferanser av toppledere av vinet
  • Profesjonell messe: ProWein i Tyskland

En kombinasjon av sektorkunnskap og ledelseskompetanse

  • Kurs i vin
  • Kurs i ledelse anvendt til næringen, med et spesielt fokus på Wine Marketing
  • Målrettet læring gjennom case-studier og gruppearbeid på spesialiserte emner

En unik gruppedynamikk skapt av deltakernees kulturelle og profesjonelle mangfold

  • Ansikt til ansiktskurs i små undervisningsgrupper (maksimalt 25 studenter) som gir nær oppfølging og interaksjoner
  • Om lag 10 nasjonaliteter skaper kulturelt og profesjonelt mangfold blant elevene

Et ideelt sted å studere vin

  • Ligger i hjertet av den verdensberømte vinproduksjonen i Burgund, tildelt UNESCOs verdensarvsklassifisering
  • En unik dedikert bygning på campus med en vin

Et verdensomspennende faglig nettverk

  • 2000 alumni på School of Wine
  • Nettverksmuligheter under konferanser, ekskursjoner og messer (ProWein, London, etc.) og et karriere senter

Nettverksmuligheter med alumner og fagfolk fra kjente organisasjoner

Program (*)

SEMESTER 1

Produktkunnskap

-Viticulture

-Sensoranalyse med en interkulturell tilnærming

-Wines of the World

-Spirits

-WSET 2 og / eller 3 trening

Strategisk ledelse

Marked

-Company Strategy

-Evaluerende vinmarkeder

Vin

-Corporate Social Responsibility

Vin

-Forbrukeradferd

-Merkevareposisjonering

-International Brand Portfolio Management

-PR

Wine Business Finance

Lov

-Høstskole (Champagne)

-Internasjonal

entreprenørskap

SEMESTER 2

Økonomisk miljø

Wine Business Research

Vinturisme

Internasjonale markeder

-Export Strategier

-Negotiation Training

-Logistikk

Vedta innovasjon i vinbransjen

Digitalisering Seminar

Styringskontroll i vinbransjen

entreprenørskap

Karriere

Human Resources Management

Totalt ansikt til ansiktsklasser: 550 timer

(*) Med forbehold om endringer

Krav

  • Engelskspråklige sertifikat: IELTS 6.5 eller TOEIC 800
  • En internasjonal bachelorgrad
  • 3 års arbeidserfaring, helst i vinet
  • Bevist interesse for Vin

Karrieremuligheter

MBA-vinen

  • Generell ledelse (administrerende direktør, grunnlegger, arealforvalter etc.)
  • Eksporter (Eksporter direktør eller leder)
  • Markedsføring (Markedsføringsdirektør, Brand Manager etc.)
  • Salg (National Sales Managers, Area Sales Manager, Key Account Manager, Brand Ambassador, Wine Educator etc.)
  • Kommunikasjon (PR, Event Manager etc.)
  • Innkjøp (kjøper)
  • Finans (finansdirektør)

Møt våre alumni

  • Nicolas (fransk alumni - kampanje 2012) - Eksportleder på Château de Meursault (Frankrike)
  • Sahapoom (Thai alumni - kampanje 2010) - International Business Development Manager på Singha Beer (Bangkok, Thailand)
  • Prateek (indisk alumni - kampanje 2010) - grunnlegger på iWine (New Delhi, India)
  • Bérénice (maltesisk alumni - forfremmelse 2009) - Nasjonal salgsansvarlig ved Longview Vineyard (Macclesfield, Adelaide Hills)
  • Aymeric (fransk alumni - forfremmelse 2012) - Arealforvalter Sørøst-Asia på Castel (Vietnam)
  • Maxime (fransk alumni - forfremmelse 2012) - Forretningsutvikling Executive London-restauranter på Moët Hennessy (London, Storbritannia)
  • Xingyu (kinesisk alumni - kampanje 2012) - Brand Ambassador (Shanghai, Kina)
  • Anand (indisk alumni - kampanje 2013) - grunnlegger av Nao Spirits
  • Mingmeng (kinesisk alumni - kampanje 2013) - Markedsføringsleder hos Australian Premium Wine Group (Adelaide, Australia)
Program undervist i:
  • Engelsk
Burgundy School of Business
Sist oppdatert Juli 24, 2019
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
Duration
1 år
Heltid studier
Pris
25,000 EUR
Spesialpris "early bird" til 15. april 2019: € ​​21.000.
Frist
Juni 22, 2020
Etter sted
Etter dato
Startdato
Sluttdato
Juni 30, 2020
Søknadsfrist
Juni 22, 2020
Location
Søknadsfrist
Juni 22, 2020
Sluttdato
Juni 30, 2020

BSB Q&A with the Head of the MBA: Jacques Thebault

Burgundy School of Business: presentation by our international students

Burgundy School of Business - Lead for Change