IFA Paris Bachelor sertifisert av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)

  • Varighet: 15-måneders program på engelsk
  • Campus: Paris, Shanghai, Istanbul
  • Format *: Paris eller Istanbul / Paris eller Shanghai / Paris / Bangkok
  • Neste inntak: september 2019
  • Studiepoeng: 120
  • Søknadsgebyr: € 150
  • Undervisningsavgift: € 15 800
  • Begrenset til: 25 studenter per klasse


* Tilgjengelighet av Format (er) kan variere fra ett år til et annet


Introduksjon

Har du alltid lurt på hva det ville føles å jobbe for en industri som er i evig bevegelse og i forkant med markedsføring og tekniske innovasjoner , men også kjent for å opprettholde tradisjonell kunnskap og sterk arvsmessig følelse?

Vil du være en del av et godt profesjonelt eventyr og bidra til å løse de utfordringene som luksussektoren vil møte i fremtiden? Er du lidenskapelig om å finne ut hvordan luksusmerkene fremdeles kan appellere til tradisjonelle modne markeder, samtidig som de omgir mulighetene fra fremvoksende markeder og ankomsten av yngre generasjoner av forbrukere?

For å løse disse utfordringene må dagens luksusvareprofessorer kunne:

  • dechiffrere komplekse forbrukerdata og
  • utvikle kapasitet til å forutse økningen av nettbutikk og sosiale medier samtidig som det er på samme tid
  • tilpasse seg forandrede forbruksvaner og oppveksten av erfaringsfylt luksus og personalisering.

Hos IFA Paris har vi bygget på vår kompetanse innen mote- og luksusindustrien, våre sterke forbindelser med dagens ledere i luksusverdenen og vår førstehånds erfaring med vestlige og østlige markeder for å designe et kurs som vil hjelpe deg å forstå dette i økende grad kompleks sektor og gjøre deg til en luksusvare profesjonell: MBA i Luxury Brand Management.


IFA Paris 'globale rekkevidde

MBA i Luxury Brand Management er designet for å utnytte den unike plasseringen av IFA Paris 'tre campuser, i sammenheng mellom østlige og vestlige påvirkninger og kulturer, da studentene i dette programmet kan velge mellom tre globale byer som hver representerer en annen grad av forfall på luksusmarkedet (tilgjengeligheten av spor (er) kan variere fra ett år til et annet):

Paris-sporet: Studentene bruker 4 studieperioder i Paris, fødestedet til luksus og en av de tradisjonelle luksushovedstadene i verden.

Shanghai-banen (2 vilkår i Shanghai og 2 vilkår i Paris): I tillegg til Paris og sin sterke luksusarv, skal studentene oppdage et land som skal bli verdens største luksusmarkedet innen 2020, og en by hvor forbrukerne ' smaker og kunnskap er på et slikt nivå av raffinement at noen analytikere anser at de har nådd et nivå av modenhet raskere enn forventet.

Studenter som velger Shanghai-sporet, kan også dra nytte av vårt partnerskap med en nøkkelaktør i den asiatiske luksushøyskoleområdet, Luxellence-senteret, og besøke deres Bangkok- campus for en periode (etter vilkårene i Paris og Shanghai). I Bangkok vil studentene utforske en blomstrende mote detaljist panorama i en by hvor de mest luksuriøse merkevarene stadig øker sin tilstedeværelse.

Istanbul-sporet (2 vilkår i Istanbul og 2 vilkår i Paris): Studenter som velger dette sporet, vil analysere hvordan endringer i demografiske og livsstilstrender endrer kjøring av en av de sunneste og stabilste industriveksten i Europa, og etablere Istanbul som en viktig gate til spirende Midtøsten markeder.


Vår læringsfilosofi

På IFA Paris kan studentene også dra nytte av innovative læringsmetoder og en stadig utviklende pedagogisk modell basert på tre hovedprinsipper:

  • Oppdagelse: Studentene blir nedsenket i et verkstedsmiljø, slik at de får en intensiv og praktisk opplæring basert på moduler som analyserer makro- og mikrotrender i dybden.
  • Eksperimentering: Mens de reiser mellom IFA Paris 'forskjellige campuser (Paris, Istanbul, Bangkok og Shanghai), opplever elevene våre førstehånds de inneboende egenskapene til nye og modne markeder takket være IFA Paris ' læringspedagogikk.
  • Selvbekreftelse: Studenten oppfordres til å utvikle et unikt og banebrytende perspektiv på en utfordring etter eget valg som møter luksusindustrien og utvider problemløsningskompetanse.


Kursstruktur

Modulene undervist i vårt program vil gjøre det mulig for deg som profesjonell å mestre de ulike aspektene av luksusvirksomheten, fra merkevarebygging, distribusjon og detaljhandel til økonomistyring og forretningsplanlegging. De luksuriøse livsstilsseminarene gir også deltakerne et unikt innblikk i bestemte sektorer av luksusindustrien som Luxury Watchmaking, Kosmetikk og Parfyme, Haute Couture eller til og med ønologi og gastronomi.

Du vil utvikle et bredt syn på bransjen, bli introdusert til de unike hemmelighetene til luksushandelen og utsatt for teknikker som luksusvarer profesjonelle bruker til å bygge tillit og autoritet for merkevarer, for eksempel historiefortelling og kreativ strategisk tenkning.

Til slutt, fra oppstart til oppgradering, og uansett hvor de befinner seg, vil du være en IFA Paris student fra støtte fra en unik avdeling som heter "Karriere og Alumni Center". Ved å kapitalisere sterke samarbeid med grupper som LVMH, Richemont eller Kering og bygge på et alumni-fellesskap som består av personer som kommer fra over 50 forskjellige land, vil karriere- og alumni-senteret gi deg mulighet til å utvikle et sterkt faglig nettverk, gi deg tilgang til profesjonell handel -show og industrieksperter gjennom regelmessige hendelser som på konferansesamtaler og konferanser. Nøkkelordet her er synergi, hvor IFA Paris , dets studenter og alumner er alle satt til å være store aktører i omformingen av luksusindustrien panorama.

Våre MBA-kurs er strukturert med ECTS-rammen i tankene som fastsatt av Bologna-konvensjonen. Etter avsluttet studie vil deltakerne samle totalt 120 studiepoeng at de vil kunne overføre dersom de ønsker å videreføre studiene. Kurset er også akkreditert av IDEL / IDEART og er sertifisert som "International Master".


Adgang

Opptakskrav:

  • Fortrinnsvis 2 års yrkeserfaring (Praktik er tatt i betraktning)
  • Bachelor Graduate eller betydelig yrkeserfaring i relaterte felt
  • IELTS 6,5 eller TOEFL IBT 79 (eller ekvivalens) eller bevis på studier på engelsk, for ikke-engelsktalende engelsktalende
  • Intervju (på campus eller Skype)
  • Online test

Dokumenter å gi:

  • Fyll ut søknadsskjemaet på nettet
  • Siste transkripsjon
  • Kopi av bachelorgrad eller ekvivalens
  • Motivasjons brev
  • CV / CV
  • Passfoto
  • Kopi av pass

Alle søknader vil bli gjennomgått av programdirektør og akademisk direktør ved postdoktoravdelingen. Skulle søkere anses å ikke oppfylle minimumskravene for opptak med hensyn til faglig bakgrunn, vil de bli bedt om å melde seg inn i en stiftelsesarbeide som holdes før startdatoen for deres MBA-program.


Kursstruktur

Våre Luxury Brand Management kurset dekker et bredt spekter av moduler gruppert i fem hovedmodul grupperinger:

  • Markedsføring og ledelse: Denne gruppen omfatter en rekke moduler som vil bli planlagt i rekkefølge basert på strukturen i en markedsplan. Den overordnede kunnskapskunnskapen som studentene oppnår, vil forberede dem på:
    • Analyser komplekse markedsføringsutfordringer basert på praktiske case-studier
    • Tilordne ressurser strategisk for å oppnå forhåndsbestemte mål
    • Craft-merked DNA som gjør det mulig å oppnå en bærekraftig konkurransefortrinn
  • Bedriftsproblemer: Kapasiteten til å lytte og tolke markedssignaler er en viktig del av dagens ledere. Det må kontinuerlig dyrkes. Innenfor denne modulen gruppering, vil studentene oppdage idiosyncrasies av luksus industrien fra et økonomisk og økonomisk synspunkt.
  • Distribusjon og detaljhandel: De siste 30 årene har distribusjonsstrategiene til de mest kjente luksusmerkene og konglomerene gått gjennom en dramatisk forandring. Strammingskontroll av distribusjonskanaler, skape handelsmiljøer som forteller historier, økt utnyttelse av internett er bare noen få emner som vil bli dekket i modulene knyttet til gruppering av "Distribution and Retail"
  • Luksus Miljø: Begrepet sjeldenhet har tradisjonelt vært knyttet til ideen om luksus. Imidlertid, mens sjeldenhet fortsatt er en viktig faktor for å bestemme verdien av et luksusmerke, er begreper som "eksklusivitet" eller "plass" nå sterkt rungende innenfor kundenes sinn som alternative deskriptorer. I denne modulen gruppering, vil studentene studere den historiske utviklingen av luksusindustrien og vil utforske maktrendene som strukturerer de forskjellige internasjonale markedene.
  • Luksus livsstil: Seminarets serie som inngår i "Luxury Lifestyle" -modulgrupperingen, vil gjøre det mulig for våre studenter å oppleve ulike bransjer og gi dem mer spesifikk innsikt i hver av dem. Emner som Haute Couture, Smykker, Luxury Watch Making ... etc vil bli dekket av spesialister fra sektorer som vil veilede studentene gjennom sin oppdagelsesprosess.


Stiftelsen verksted vil bli undervist i løpet av 2 hele uker (75 timer) og omfatter følgende moduler:

  • Prinsipper for markedsføring - 15 timer
  • Kvantitative forskningsmetoder - 15 timer
  • Regnskapsprinsipper - 15 timer
  • Arbeidsmetodikk - 15 timer
  • Prosjektledelse - 15 timer


For mer informasjon og for å laste ned programbrosjyren, besøk https://www.ifaparis.com/courses/postgraduate/mba-luxury-brand-management

Program undervist i:
Engelsk

Se 3 flere kurs fra IFA Paris »

Sist oppdatert January 10, 2019
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
Duration
15 måneder
Heltid studier
Pris
15,800 EUR
Søknadsgebyr 150 EUR
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
Sluttdato
Søknadsfrist
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist
Location
Søknadsfrist
Sluttdato

sep. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato
Location
Søknadsfrist
Sluttdato

IFA Paris MBA Students Share Their Experience Studying on our Shanghai Campus

Quick Fire Questions - IFA Paris MBA Students in Shanghai: Chinese Food & Language, etc.

7 Questions with Merryhan Kotb - IFA Paris MBA Lecturer in Shanghai