MBA i internasjonal ledelse

Birmingham Graduate School (MBA @ BGS from £2500!)

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

MBA i internasjonal ledelse

Birmingham Graduate School (MBA @ BGS from £2500!)

MBA @ BGS fra £ 2500

MBA in International Management

&nbsp

Dette programmet er designet for fremtidsrettede studenter som ønsker å utvide sine kunnskaper gjennom ruten for høyere utdanning for å bidra til den økonomiske veksten i Storbritannia gjennom både britiske markeder og voksende internasjonale markeder.

&nbsp


Tall og fakta

• Trading øker internasjonalt en virksomheters produktiviteten med 34% i det første året

• Seksti prosent av Storbritannias veksten kommer fra internasjonal virksomhet

• Førti prosent av britiske handelen med USA gjør det Storbritannias største internasjonale markedet

• Den BRIC-tallet (Brasil, Russland, India og Kina) utgjør 43% av verdens befolkning, holder reell fremtidig potensial

• Kina har 338m internett klar brukere, større enn den totale befolkningen i USA og over fem ganger den totale befolkningen i Storbritannia

&nbsp


MBA har som mål å forbedre din kompetanse / forståelse av:

1. Kunnskap relevant til problemer of Business Management.

2. Inter-personlig og kommunikasjonsevner gjeldende for tverrkulturell situasjoner.

3.Bevissthet om kulturelle og institusjonelle faktorer in Business med fokus på global business.

Fire. Konseptuelle verktøy for å analysere og vurdere komplekse problemer i Business Management.

5. Strukturert elevene muligheter for å utvikle og teste sine egne hypoteser om saker i Business Management.


MBA-programmet består av totalt åtte moduler hver fokuserer på forskjellige tema av virksomheten / ledelse med en internasjonal virksomhet orientering. Undervisning og læring av dette programmet er levert gjennom forelesninger, seminarer, opplæring, veiledning og selvstudium. Undervisning og læring på programmet er ytterligere berikes av det aktive forskning av staben, spesielt i den generelle områder av virksomheten og ledelsesteori. MBA-programmet er verdt totalt 180 studiepoeng.

&nbsp


Kurs Format

Med full tid nærvær, er programmet normalt ferdig i ett år.Ordninger kan imidlertid gjøres, for deltidsstudenter å fullføre studiet over to år. Som kreves for Masters programmer, vil MBA ha 1800 timer med studier i en rekke former.


De obligatoriske sentrale kurs er:

1. International Accounting and Finance
2. International Marketing
3. International Strategy
Fire. International Human Resource Management
5. Information Systems / Operations Management
Seks. Bærekraft


To valgfrie moduler er også nødvendig:

1. International Co-operative strategi
2. Corporate Governance
3. Global Finansmarkedene
Fire. Entreprenørskap

Alle studenter er også pålagt å ta et kurs i forskningsmetodikk, et pass som er en betingelse for å få lov til å fortsette til avhandlingen.

&nbsp


Modul Beskrivelser

Kjernemoduler

  • International Finance og regnskap - MBA 01

Dette er en introduksjon til emnet i finans og regnskap. Modulen gir en innføring i internasjonale finansmarkeder, til finansieringskilde for bedrifter, og til investeringsmuligheter for de med penger. Beskatning er kort dekket. De mange metoder for å verdsette en egenkapitalandel er innført. Effektiviteten av aksjemarkedene er undersøkt, og mulighetene til å tjene penger på markedene vurderes.

  • International Marketing - MBA 02

Modulen har som mål å utvikle en avansert forståelse av ledelsesmessige markedsføring vokabular av begreper, leveregler og normative modeller innenfor en internasjonal kontekst tegning på spørsmål i ulike domener av praksis inklusive offentlig sektor. Grunnlinjen for modulen er den innflytelsesrike amerikanske normative tradisjonen av anvendt markedsføring prinsipper. Parallelt med dette, har som mål modulen for å oppmuntre til en kritisk engasjement fra studenter støttet av henvisning til tradisjoner markedsføring stipend som søker ikke å fremme organisasjonens effektivitet, men å studere evolusjonen, tenkte produksjon og formidling av markedsføring selv.

  • International Strategy - MBA 03

Denne modulen gir studenten en forståelse av hvordan Corporate and Business Strategy passer inn i organisering og drift av en bedrift eller et multi-selskap aksjeselskap. Kurset består av forelesninger og case-studier inkludert teoriene bak strategiutvikling, nåværende syn på naturen av bedriftens strategi, internasjonal strategi, samarbeidsstrategi, og hvordan man skal oppnå strategisk endring. Målet med modulen er å introdusere studentene til måten en bedrift kan oppnå bærekraftige konkurransefortrinn og utvikle selskapet internasjonalt.

  • International HRM - MBA 04

Denne modulen introduserer elevene til rektor problemene underliggende human resource management i internasjonale organisasjoner. Det gjør det med særlig vekt på overføring av HRM praksis fra ett land 's innstilling til en annen gjennom mediet av multinasjonale Corporation og internasjonale joint ventures. Som betydelig sammenheng for internasjonale HRM, introduserer modulen elevene til arten av nasjonal kultur og undersøker implikasjonene for HRM av variasjoner mellom de store kulturer.

  • Information Systems - MBA 05

Denne modulen har som mål å introdusere studentene til noen av de viktigste informasjonssystemer problemstillinger overfor organisasjoner i dagens globale forretningsmiljø. Fra og med bruk av informasjonssystemer for å oppnå konkurransefortrinn, vil kurset adresse organisatoriske og ledelsesmessige bekymringer i utvikling, implementering og effektiv forvaltning av informasjonssystemer. Spesiell vekt vil bli lagt vekt på ved hjelp av en rekke case-studier for å gjøre eksplisitte problemene som er involvert i forvaltningen av teknologisk endring i organisasjoner, samt virkningen av informasjon systemer på organisasjonskultur og kontekst.

  • Bærekraft - MBA 06

Denne modulen vil fokusere på de etiske problemstillinger som påvirker forvaltningen av MNCs og andre bedrifter. Sin generelle mål er å øke studentenes evne til å gjenkjenne etiske dilemmaer som slike organisasjoner ansikt. Bruk eksempler fra næringslivet, vil modulen utvikle studentenes evne til å håndtere de etiske beslutninger de sannsynligvis vil møte i sitt personlige og profesjonelle liv.

&nbsp


Valgfrie moduler

  • Cooperative Strategy - MBA E01

Theelective fokuserer på fordelene som kan oppnås gjennom samarbeid og hvordan man skal håndtere samarbeidet for å realisere dem. En samarbeidsstrategi kan gi betydelige fordeler for selskaper som mangler særlig kompetanse eller ressurser til å sikre disse gjennom koblinger til andre innehar komplementære ferdigheter eller eiendeler, det kan også gi lettere tilgang til nye markeder og muligheter for gjensidig synergi og læring.

  • Corporate Governance - MBA E02

I denne elektive vil vi diskutere de viktigste perspektiver og adresse til en rekke problemer som har vært i sentrum for diskusjonen om corporate governance. Noe av diskusjonen vil ta opp temaer som er på makronivå. Dermed er en av de sakene som vi skal adressen i denne modulen hvordan landene skiller seg fra hverandre, og hvis det er tegn til konvergens i styringsstrukturer. Kan Tyskland opprettholde dagens styringssystem? Hva er fremtiden for ansattes representasjon i Tyskland? Modulen vil ta opp spørsmålet om de utviklede økonomiene vil være konvergerende på en enkelt "best-practice" modell av corporate governance.

  • Global Financial Markets - MBA E03

Dette elektive tilbyr en full innføring i driften av de finansielle markedene i en global setting. Regnskapsloven og finans modulen er en viktig forløper for ditt studium av dette materialet. Global Financial Markets er opptatt av naturen i hovedstaden verdipapirer som handles på de internasjonale penge-og kapitalmarkedet og med driften av disse markedene selv.

  • Entreprenørskap - MBA E04

Målet med denne valgfag er å gi den intellektuelle og praktisk bakgrunn for å utstyre ville være gründere med kompetanse og kunnskap til å sette opp sin egen internasjonale selskaper vellykket. Ved slutten av dette kurset skal studentene være i stand til å vise en forståelse av entreprenørskap prosessen. De skal også ha fått en forståelse av de viktigste forskjellene mellom store bedrifter og små og mellomstore bedrifter, kommer til å forstå finansiering tilgjengelige alternativene til oppstart og utvikling av selskaper og fått en styrking av rollen til oppstart og entreprenøriell aktivitet i hi-tech og Bio-Pharma sektorene spesielt.

&nbsp

Karrieremuligheter

Dette kurset er designet for å gi studentene grundig forretninger trening så når uteksaminerte studenter vil ha evnen og kunnskapsbase for å ta opp et innlegg med noen selskap i Storbritannia, så vel som noen av de multi-nasjonale selskaper (MNCs), men vil også være høyt verdsatt av SMB (små og mellomstore bedrifter).

Studenter som er interessert i et forsknings-og / eller akademisk karriere kan vurdere framdrift på PhD nivå av studiet post-MBA.

Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Aug. 2019
Duration
Varighet
1 - 2 år
Deltid
Heltidsstudier
Price
Pris
2,500 GBP
underlagt bursary
Information
Deadline