Et program som forbereder studentene på ledelsesjobber gjennom en grundig studie av produksjon, logistikk og kontroll, med vekt på finansielle strategier og global ledelse.
Omfattende opplæring i markedsføring og merkevarestyring, med særlig vekt på sosiale medier.
Et spesielt fokus på detaljhandel, merchandising og online salg.
Dette programmet forbereder studentene de ferdighetene som trengs for en vellykket luksuskarriere.


Dette programmet anerkjent Nivå 1 av staten er registrert hos Répertoire National des Certifications Professionnelles (RNCP).

Dette nye programmet i Global Luxury Management er utviklet for å gi en spesiell styrke til 30 års jubileum for det første Sup de Luxe-programmet som ble opprettet i 1990.

Det var åpenbart at Sup de Luxe etter å ha vært pioner i Luxury Management og Marketing Training hadde muligheten til å lage dette nye programmet på heltid på engelsk.

Sammenlignet med andre eksisterende program, har denne ambisjonen å være forskjellig:

  1. Det er ikke et "Marketing" -program, men et "Global" Luxury-program, trener studenter i General Management og for alle aktiviteter som er nødvendige for å lykkes på dette feltet: Forretningspolitikk, Kontroll og Finansielle forhold, men også Logistikk og Supply Kjede, for å trene kandidater til å bli, på mellomlang og lang sikt, generalforvaltere av Luksus datterselskaper i store strategiske land.
  2. Det legger vekt på Management of Creation og Creative Team, da vi mener dette er et svært viktig element for at et merke skal skille seg ut og gi interessante og fremragende produkter, gjenstander eller tjenester.
  3. Det utvikler spesielle ferdigheter i sosiale medier og digital markedsføring.
  4. Den ønsker å skille seg ut som den beste tilgjengelige opplæringen i Luxury Retail og Luxury Merchandising.

Bortsett fra dette spesifikke innholdet, styrkes dette nye programmet i Global Luxury Management ved sin tilstedeværelse som et Sup de Luxe-venture, en skole og et miljø som kan defineres av:

  1. Den største MBA i Luxury Graduate Group, som den nå har en kropp på ca 1700 alumni, de fleste jobber for internasjonale luksusfirmaer.
  2. Spesiell vekt på et nært og produktivt forhold til luksusindustrien generelt og de største bedriftene i sektoren.

Med en klasse begrenset til et forholdsvis lite antall studenter med internasjonalt potensial, forventer dette nye programmet i Global Luxury Management å bli en kilde til interessante profiler for luksusfirmaene: De bør finne kandidater klar til å starte, for eksempel ved salg, detaljhandel eller digitale markedsføring jobber og utvikle en langsiktig karriere i deres firma. Det håper også å bli en kryssvei av internasjonal kunnskap og samspill om luksusverdenen.

Programinnhold

Alle undervisningsmetoder, inkludert proaktive og internett-systemer, vil bli brukt, men flertallet av kursene vil være basert på forretningsmetoden.

En grundig analyse av en ekte forretningssituasjon (et teamprosjekt presentert til et luksusfirma) vil avslutte programmet.

Dybdekompetanse innen bedriftsledelse

  • Regnskapskontroll, rapportering og budsjettering
  • Bedriftsøkonomisk ledelse
  • Global internasjonal strategi
  • Global forretningspolitikk

Luksus markedsføring ledelse

  • Forbrukeranalyse og forbrukeradferd; markedsundersøkelser
  • Produktpolitikk og ledelse
  • Merkevareledelse
  • Internasjonale distribusjonssystemer
  • Kommunikasjon og reklame
  • Sosiale nettverk og digital markedsføring

Luksus detaljhandel og merchandising

  • Grunnleggende detaljhandel økonomi og ledelse
  • Lagre plassering og konseptutvikling
  • Merchandising og visuell merchandising

Ledelse av etableringen

  • Kunsthåndtering og spesifikkhet
  • Designadministrasjon og administrering av det kreative teamet
  • Introduksjon til produktdesign og kommunikasjonsdesign

Luksus talent management

  • Organisasjonsutvikling
  • Talenthåndtering
  • Executive karriere i luksus

Produksjon, forsyningskjede og innkjøp. logistikk

  • Verdensomspennende innkjøpskilder
  • Kvalitetsstyring
  • Logistikk, forsyningskjede og planleggingsprosesser

Luksus juridiske problemer

  • Varemerkeregistrering og immateriell rettighet. Kontraktsforhandlinger og oppfølging

Sektoranalyse

  • Parfymer og kosmetikk
  • Smykker og klokker
  • Mote ledelse
  • Vin og brennevin
  • Gjestfrihet
  • Utfordringene i det kinesiske markedet
  • Muligheter i andre energimarkeder
  • Stedet til andre BRICS-markeder

Stillingsbeskrivelse

Dette programmet gir en global og omfattende tilnærming til luksusbransjen.

Studentene vil være forberedt på å bli landsjefer eller markedsføringsledere, samt støtteansvarlige på nøkkelområder.

Men de vil lære å ha fleksibilitet til å starte sin karriere innen salg, markedsføring og merchandising.

Deres store fagområder vil være:

  • Digital og en-til-en-markedsføring
  • Retailing, Merchandising og Visual Merchandising
  • Salgsaktiviteter, og spesielt utvikling og styring av internasjonale nettverk
  • Utvikling og Anvendt Markedsføring
  • Forsyningskjede og logistikk
  • innkjøp
  • Global Management

De vil være forberedt på jobber i følgende sektorer:

  • Mote og tilbehør
  • Smykker og klokker
  • Parfymer og kosmetikk
  • Vin og brennevin
  • Hotell og Gjestfrihet
  • Turisme og oppskalere Reise
  • Andre sektorer, hvor begrepet "Trading up" er en kilde til utvikling og lønnsomhet

Når de uteksaminerer seg fra dette programmet, vil de være klar for en helt internasjonal karriere.

applikasjon

Sup de Luxe-programmet i Global Luxury Brand Management er designet for:

  • Graduate studenter med en grad fra et anerkjent universitet med gode karakterer og forestillinger (Bachelor, master eller Engineering Programs),
  • Minst 3 år meningsfull forretningserfaring (med unntak for uvanlige profiler),
  • Unge fagfolk som håper å akselerere sin karrierevei.

Kandidatene skal fylle ut søknadsskjemaet og legge ved et bilde og en CV.

En eller to anbefalingsbrev kan vedlegges søknadsfilen.

Når filen er mottatt og valgt, vurderer en jury det nøye og intervjuer utvalgte kandidater under et møte til møte eller via en elektronisk link.

Undervisning for hele programmet er 26 000 € fra september 2019 til desember 2020.

Program undervist i:
  • Engelsk

Se 3 flere kurs fra Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE »

Sist oppdatert Februar 28, 2019
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
Duration
16 måneder
Heltid studier
Pris
26,000 EUR
Etter sted
Etter dato
Startdato
Sluttdato
des. 31, 2020
Søknadsfrist
Location
Søknadsfrist
Sluttdato
des. 31, 2020