MBA Fashion Management - Media Major
IFA Paris
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
24 - 24 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 14 800 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Søknadsavgift 150 EUR
Introduksjon
IFA Paris MBA -sertifisert av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varighet: 24-måneders program på engelsk
- Campus: Paris
- Studiepoeng: 120
- Søknadsgebyr: € 150
- Studieavgift: € 14 800
- Begrenset til: 25 studenter per klasse
"Mote i en alder av sosiale medier er svært spennende"
Introduksjon
Mer enn noensinne må motepersonell vise fleksibilitet og evne til å tilpasse seg et tøffere økonomisk miljø, men også til endrede forbrukertrender og endringer i motesystemet, med økende etterspørsel etter mer bærekraftig og etisk forretningspraksis. Bedrifter leter etter ledere som kan utvikle mer engasjerende og sosiale opplevelser for å oppmuntre forbrukere til å koble til, og trygt kan navigere i innovative strategier i et digitalt miljø.
MBA Fashion Management har blitt levert siden 2008 og har blitt fullstendig fornyet for å dra full nytte av IFA Paris arv og kulturelle særegenheter og vår ekspertise innen banebrytende teknologi og tilpasning av mer bærekraftig praksis for motebransjen.
Vår prioritet: å gi våre kandidater de utmerkede markedsførings- og ledelsesferdighetene som kreves for å navigere i dette skiftende landskapet. Ettersom bransjen tar sikte på å skape flere nisjer for å opprettholde langsiktig lønnsomhet for sine produkter eller tjenester, har vi utviklet TRE hovedfag som oppnår en blanding mellom den franske tradisjonelle savoir-faire og en inngående forståelse av motens fremtidige behov klær, motemedier og luksusindustrien:
- Media (dette programmet)
- Luksus
- Klær
Bilde: en mental representasjon av noen eller noe ... Hvis vi betrakter mote som et språk, er dens rolle som et kjøretøy for oppfatning åpenbart. Kroppsformene våre, våre personligheter, våre stiler, er alle til en viss grad formet av bildet som reflekteres gjennom speilet til motemediene.
Industrien gjennomgår et psykologisk skifte. Inntil nylig prøvde enkeltpersoner alltid å oppnå et "ønsket jeg" som ville være en perfekt karbonkopi av det som gjenspeiles på de blanke sidene i blader. Nå blir den "ønsket selv" -begrepet gradvis avvist og forbrukere krever å kunne se seg selv, som de er, gjennom linsen til medier.
MBA i moteledelse - Media Major er omstrukturert for å la kandidatene bekjempe ideen om nøyaktig representasjon. Gjennom en blanding av eksperimentelle og kreative moduler vil de produsere visuelle og kunstneriske artefakter som ser på mote gjennom et antropologisk objektiv.
Alle programmene våre er artikulert rundt ECTS -rammeverket som definert av Bologne -konvensjonen. Etter endt kurs får studentene totalt 120 studiepoeng som enkelt kan overføres hvis de bestemmer seg for å studere videre. Dette programmet er også sertifisert av FEDE (Fédération Européenne des Écoles).
Vil du ha mer informasjon om dette MBA -programmet via e -post? Klikk her → Send meg mer informasjon!
Dette MBA -programmet er også tilgjengelig for IFA Paris - Lær online. For all informasjon om den fullstendige online -versjonen av dette kurset, besøk: MBA Fashion Management - Media Major (Online).
Opptak
Læreplan
Kursstruktur
År 1:
Det første året er viet til tilegnelse av kjerneferdigheter og kompetanse i et klasseromsmiljø.
Denne intensive og praktiske opplæringen leveres via underviste moduler organisert i fire modulgrupper.
To av disse modulenes grupperinger utgjør kjernekomponentene i MBA Fashion Management. Det er felles for alle tre hovedfagene (Luksus, Apparel, Media):
Markedsføringsledelse
Denne grupperingen omfatter en serie moduler som vil bli sekvensielt planlagt basert på strukturen til en markedsplan. Den samlede kunnskapen studentene har tilegnet seg vil forberede dem til å:
Analyser komplekse markedsføringsutfordringer basert på praktiske casestudier
Allokere ressurser strategisk for å oppnå forhåndsbestemte mål
Lag merkevare-DNA-er som gjør det mulig å oppnå et bærekraftig konkurransefortrinn.
Forretningsproblemer
Kapasiteten til å lytte og tolke markedets signaler er en nøkkelkomponent hos dagens forvaltere. Den må dyrkes kontinuerlig. Innenfor denne modulen vil studentene oppdage moteindustriens særegenheter fra et økonomisk og finansielt synspunkt.
I tillegg til kjernemodulen, er denne Media Major sentrert rundt to modulgrupperinger, som representerer nesten halvparten av læreplanen:
Motekontekstualisering
Denne modulgrupperingen vil hjelpe studentene til å tilegne seg en dypere forståelse av moteverdenen som en crossover mellom kunst og industri.
Bilde og kommunikasjon
Studentene vil bli satt inn i en virkelig kontekst og utvikle sine tekniske ferdigheter gjennom en rekke praktiske workshops som spenner fra fotografering til kreativ journalistikk.
Mens programmet er strukturert rundt unike moduler og læringsopplevelser, er høydepunktet vårt fakultet av dyktige og motiverte forelesere som kommer fra mer enn 20 forskjellige land. Denne veritable pedagogiske smeltedigel lar deg dra nytte av ulike kulturelle perspektiver som igjen stimulerer din tilbøyelighet til å analysere og løse problemer på kreative og ukonvensjonelle måter.
År 2:
Det andre året er dedikert til implementering og eksperimentering av disse ferdighetene gjennom gjennomføringen av et obligatorisk praksisopphold og utviklingen av Capstone-oppgaven, et unikt og individuelt prosjekt som skylder mye til IFA Paris læring ved å gjøre pedagogikk.
I Capstone-prosjektet forventes studentene å skape en kobling mellom kurskunnskapen og deres praktiske forståelse av bransjens oppdaterte beste praksis for å utarbeide en fullverdig plan for en forretningsforetak.
Til slutt, fra begynnelse til eksamen, og uavhengig av hvor de befinner seg, vil studenter ved IFA Paris dra nytte av støtten fra en unik avdeling kalt "Karriere- og alumnisenteret".
Ved å utnytte sterke samarbeid med grupper som LVMH, Richemont eller Kering, vil Career and Alumni Center gi tilgang til eksklusive merkelanseringsarrangementer, moteshow, kunstutstillinger eller profesjonelle messer for å bygge studentenes eget profesjonelle nettverk.
Studiepoeng:
År 1: 60 stp
Markedsføring og ledelse - 18 stp
Business Issues - 13 stp
Motekontekstualisering - 7 stp
Bilde og kommunikasjon - 22 stp
År 2: 60 stp
Praksis - 20 stp
Capstone Project - 40 stp