MBA - Business Administration (tese / non-avhandling)
Eastern Mediterranean University Faculty of Business and Economics
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Famagusta, Kypros
Språk
Engelsk, Tyrkisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Våre masterstudier i Business Administration (MBA) og i Marketing Management (M.Sc.) åpent for kandidater fra alle akademiske bakgrunn. MBA-programmet tradisjonelt varer i tre semestre (vanligvis litt mer med oppgaven alternativet) og markedsføring mestere varer i to semestre (vanligvis litt mer med oppgaven alternativet). Avhengig av din bakgrunn, kan imidlertid et semester av grunnkurs være nødvendig før eller sammen med din vanlige kurs. Vi oppfordrer søkere som mål å fortsette å Ph.D. å velge et masterprogram med avhandlingen alternativet. Motsatt, anbefaler vi søkere som mål å arbeide i industrien til å velge et program uten avhandling. Søkere til med oppgaven programmer rådes til å søke tidlig og å styrke sin programporteføljen ved å inkludere bevis på forskning ferdigheter og språkkunnskaper.
MBA (på tyrkisk språk)
Populær med arbeider fagfolk og noen av våre tyrkiske studenter er vår MBA-programmet (İşletme Yönetimi) tilbys i kvelder i tyrkisk språk i off-campus fasiliteter i hovedstaden Nicosia (Lefkosa). Det har også oppgaven og ikke-avhandling alternativer og ligner i varighet og innhold til vårt tradisjonelle MBA-program på engelsk språk.
Opptakskrav
MBA og markedsføring masterstudier er åpent for søkere fra alle akademiske bakgrunn med akademisk CGPA ovenfor 2.5 av 4,00 eller tilsvarende.
Fakultet Forskningsinteresser
Følgende er en veiledende liste over våre forskningsinteresser på doktorgradsnivå: tilheling ansatt representasjons planer, unionization, nettverksrelasjoner i IR-systemer, positive arbeidstaker-arbeidsgiverforhold, medarbeiderutvikling, strategier for bærekraftig utvikling, interessentrelasjoner, samfunnsansvar, internasjonal markedsføring , forbrukeratferd, entreprenørskap, næringsutvikling tjenester, kognitive stiler, human resource management, rekruttering og utvelgelse, organisatorisk rettferdighet, kundetilfredshet, service markedsføring, service kvalitet, eksport modeller for SMB.