Internasjonal virksomhet

Ajou University - Graduate School of International Studies

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Internasjonal virksomhet

Ajou University - Graduate School of International Studies

Globaliseringen har skapt store utfordringer for bedrifter og offentlige organisasjoner rundt om i verden. Ledere må forholde seg til mangfold, integrere teknologi, internasjonal markedsføring og salgs compaigns, blant annet i et raskt skiftende globale miljøet og økonomien. Formålet med MBA i International Business er å gi en dyp forståelse av globale problemstillinger overfor ulike typer organisasjoner, og at deltakerne skal få en sterk kommando av kjernevirksomheten ferdigheter. For dette formål internasjonal virksomhet på Ajou GSIS gir potensielle studenter med en bred analytisk perspektiv og en teoretisk og praktisk bakgrunn i internasjonal business og markedet gjennom nødvendige og valgfrie emner, å være lydhør overfor de internasjonale utfordringene dagens organisasjoner. Studenter som ønsker å forfølge karrierer internasjonalt orienterte i både privat og offentlig sektor som må forholde seg til internasjonal business og ledelse oppfordres til å studere International Business MBA ved Ajou GSIS.

Obligatoriske kurs

Statistikk (Forutsetning)

Hovedmålet med dette kurset er å utstyre studentene med evnen til å tolke statistiske resultater. Spesiell fokus er plassert på hvordan å skille gode analyser fra de som ikke er det. Dette er avgjørende i dagens verden hvor kvantitativ analyse er mye brukt (eller misbrukt) i offentlig politikk og ledelse debatter. Kurset består av to deler. I den første delen skal studentene lære grunnleggende statistikk. Spesielt vil studentene bli utsatt for begrepene statistisk slutning, sannsynlighet, sannsynlighetsfordeling, prøvetaking fordeling, estimering og hypotesetesting. I den andre delen skal studentene lære grunnleggende økonometri. Etter å ha mestret enkel regresjon, vil studentene også få en innføring i multippel regresjonsanalyse.

Økonomisk analyse og samfunnsutvikling Economics består av Mikro (Economic Analysis I) og makroøkonomi (Economic Analysis II). I dette kurset vil du lære de grunnleggende begreper og prinsipper i mikroøkonomisk analyse. Dette kurset tar for seg hjemkomsten og implikasjoner av enkeltelementer som forbrukere, produsenter og enkelte produkt og faktormarkedene. Dette kurset gir grunnlag for å forstå arbeidet i moderne kapitalistisk markedsøkonomi, dets velferds implikasjoner og statens rolle. Spesielt er monopolregulering og inntekt fordelingspolitikk diskutert.

Priniciples av regnskap

I dette kurset vil du lære de grunnleggende begrepene regnskap som ville være avgjørende for å forstå corporate finance, investeringer, markedsføring, produksjon, organisasjon atferd, og strategi samt andre finansielle transaksjoner på firmaet samt tilhørende interessenter.

Markedsføringsledelse

Undersøkelse av markedsføring systemet, sitt forhold til sosioøkonomisk system, og påvirkning av hverandre ved den andre. Studie av evolusjon og nåværende strukturen av markedsføring institusjoner og prosesser. Betraktning av kunde attributter og atferdsmessige egenskaper, og hvordan en markedssjef reagerer på disse i utformingen av markedsføringsstrategier, ved hjelp av forskning, produktutvikling, prissetting, distribusjon struktur og markedsføring.

Financial Management

Dette kurset lærer det grunnleggende økonomistyring. Det inkluderer grunnleggende av corporate finance (verdsettelsen av eiendeler, måling av kontantstrømmer, tidsverdien av penger, begrepet risiko og dens måling, risiko-avkastning trade-off, det grunnleggende kapitalkostnaden), investeringer, og kapitalmarkedet.

Organizational Behavior

Dette kurset legger vekt på en empirisk tilnærming til studiet av individuell og kollektiv atferd innenfor rammen av organisasjonen og som påvirkes av et bredt utvalg av nye organisatoriske realiteter. Det gir nåværende og kommende teoretisk og praktisk kunnskap for å forstå temaer som individuelle forskjeller (personlighets), OB forskningsmetoder, motivasjon, trivsel, stress, ledelse, ledelsesmessige beslutninger, og gruppeprosesser. Hovedmålet med dette kurset er å forstå grunnleggende organisatorisk atferd konsepter og forskning, modeller, og flytte fra individuell atferd i gruppen og for organisasjonen som helhet.

internasjonal virksomhet

Dette kurset fokuserer på ledelsesmessige problemstillinger som oppstår i internasjonale operasjoner på grunn av komplekse og varierte kontekstuelle forskjeller i kulturer, offentlige institusjoner, konkurranse, risiko og kostnader ved drift i ulike nasjonale miljøer. Studentene er utstyrt med verktøy for analyse av global organisasjon, koordinering og kontroll av multinasjonal bedrift; forretnings interaksjoner med regjeringer; inntreden i utenlandske markeder og operasjoner; og globale konkurransestrategier. Viktigst, jeg vil at du skal bruke dette kurset for å lære å tenke, til å stille spørsmål, og å resonnere ut internasjonale virksomhet problemer.

Operations Management

Forretningsprosessen forvandler innganger til utganger, enten fysiske varer eller tjenester, for å tilfredsstille kundenes behov. Denne transformasjonen omfatter en strøm av materiale og informasjon gjennom et nettverk av ulike aktiviteter som lagerbuffere. Dette kurset dekker verktøy og metoder for å håndtere forretningsprosesser, som inkluderer både langsiktig strategisk planlegging og kortsiktig adaptiv kontroll. Konkret vil vi diskutere (1) grunnleggende begrepene forretningsprosesser og ledelse, strategi, (2) viktige prosessen tiltak og deres relasjoner, (3) effekten av usikkerhet i strømmer på prosessen ytelse, og (4) synkronisering av strømmer av materialer og informasjon.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Mars 2019
Duration
Varighet
4 semestre
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Sør-Korea - Suwon-si, Gyeonggi-do
Studiestart : Mars 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Mars 2019
Sør-Korea - Suwon-si, Gyeonggi-do
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen