Sports Management School er en internasjonal skole spesialisert på Idrettsledelse som ligger i Paris, Lausanne og Barcelona .

Sin posisjon som en “Pure player” fokusert utelukkende på sportsbransjen gir reell erfaring i alle domener knyttet til en verden av sportsbransjen som handel og distribusjon, markedsføring, kommunikasjon og event organisasjon.

Skapt i 2010 har Sports Management School over 600 studenter og mer enn 180 nyutdannede. Med en 90% integrasjonsrate i idrettsbransjen etter oppgradering, snakker fakta for seg selv.

Mål for den internasjonale MBA i Sports Management

Vår Internasjonale MBA I Sports Management er et skreddersydd program som kombinerer en sterk bakgrunn i generell forretningsopplæring med en grundig forståelse av sportens økonomi og det internasjonale sportsbedriftsmiljøet.

Vår studentlegeme består av forskjellige nasjonaliteter.

Vårt mål er å trene unge fagfolk og sportsforvaltere.

Vårt faglige mål er å gi studentene markedsførings-, ledelsesmessige og operasjonelle ferdigheter som gjør dem i stand til å jobbe i idrettsmiljøet.

SMS strever for dyktighet innen sportstrategi, markedsføring og økonomi.

Dette MBA-programmet løper over ett år etter å ha oppnådd den fireårige bachelorgrad, eller en master grad (bac 4).

Studentene får en mastergrad etter vellykket gjennomføring.

Dette ekstremt spesialiserte programmet er designet for fremtidige ledere og eksperter i idrettsbransjen.

Til hvem er treningen

Til studenter fra sportssektoren som ønsker å gå videre i sportsmarkedsføring som er deres primære felt.

Til studenter fra handels-, distribusjons-, institusjons-, utstyrs- eller byråsektorer, som ønsker å spesialisere seg i økonomisk styring og ledelse avgjørende faktorer som er knyttet til deres opprinnelige aktiviteter, samt å håndtere de menneskelige komponentene i bransjepraksis (som detaljhandel eller visuell merchandising).

Til fagpersoner som har en ufullstendig erfaring innen idrettsbransjen (som er eksperter innen bestemte sektorer og aktiviteter), og som ønsker å åpne kompetanseområdet og øke sine ferdigheter.

Til fagfolk som hovedsakelig har jobbet som ledere eller styremedlemmer, og som ønsker å utvide sin kunnskap om sektoren for å styrke sin evne til å drive og føre tilsyn med sine lag.

Til personer som er i en omvendt prosess, uten noen konkret erfaring i yrket.

Muligheter

  • Sportsprodukter produsenter og leverandører (markedssjef, sponsoransvarlig, produktleder, forretningsutvikler, nettverksadministrator, etc.)
  • Distributører av sportsartikler (butikkleder, sokkelforvalter, salgskoordinator, presentator, arrangementshåndtering, etc.)
  • Profesjonell og amatør sportsklubb og føderasjon (leder av presse, kommunikasjonsleder, administrativ leder, pressemelding, sponsorforvalter, hendelsesoperasjonsleder etc.)
  • Lokal og regional reklame og forretningssponsorering (forretningsutvikling og partnerskapssjef, sponsorforvalter, gjestfrihet og arrangementshåndtering, etc.)
  • Media og nye medier (sportsjournalist, reklameansvarlig, kommersiell sponsing osv.
  • Organiseringsorganisasjon for sportsarrangementer (teknisk leder, logistikkleder, prosjektkoordinator, direktør, kommunikasjonsleder, mediekoordinator, sponsor av gjestfrihet, ledelse av strategiske arrangementsområder, etc.
  • Sportsmarkedsføring og kommunikasjonskonsulent (prosjektleder, fellesskapssjef, salgsansvarlig, nettverksskaper og / eller designer, konsulent, etc.)
  • Lokale, regionale og nasjonale fellesskap (kommune, regional eller fransk «avdeling» idrettsleder, idrettsprosjektleder, arrangementskoordinator osv.)
  • Fitness-, velvære- og idrettsferdighetssektoren (idrettshallssjef, leder av et "FEM" -senter, ferie- eller rekreasjonssenterleder, arrangements- og underholdningsansvarlig, etc.)
  • Sports veldedighet og sponsing (stiftelsesdirektør, partnerskapskoordinator, etc.)

Timeplan

Den internasjonale MBA i Sports Management er organisert på denne måten:

  • kurs
  • Guider
  • konferanser
  • Besøk og møter med idrettsinstitusjoner (tilbringe en akademisk uke i Lausanne, London og Barcelona)
  • Case studier
  • Prosjektverksteder (Frankrike 2023, Paris 2024)
  • Consulting Field Experience i en reell situasjon
  • Masteroppgave

Programmet er delt inn i 7 moduler og en Academic Sports Business Tour i Europa.

Program

Idrettsmiljø

  • Grunnlag for europeisk sport
  • Internasjonal sportsstyring *
  • Sport International Relations, Business
  • Idrett sosioøkonomisk sammenheng
  • Europa vs amerikanske komparative sportsorganisasjoner

* læres i Lausanne

Sport markedsføringsstrategi

A - Bland markedsføring i idrettsmiljø

  • Sportsmarkedsføring, sponsing
  • Licensing
  • Sport Business Communications
  • Digital Sports Media
  • Sportsinntekter Strategi

B - Verdikjede og markedsføringsstrategi

  • Avtaler om bilderettigheter
  • TV-nettverk sportsrett **
  • Sportsanlegg
  • Global Marketing Strategy

** undervist i London

*** undervist i Barcelona

Administrere internasjonale sportsarrangementer (IOC, UEFA, FIFA)

  • Driftskonkurranser: Fotballkampens liga
  • Organisere sportsbegivenheter: UEFA Euro
  • Workshop Fokus på PARIS 2024 og Frankrike 2023: kandidatur, drift, levering

Administrasjonsstrategi i idrettsbransjen

  • Lederegenskaper
  • Sportsregnskap
  • Strategisk ledelse
  • Opprette nye ventures i idrettsmiljøet

Juridiske aspekter ved sport

  • Sportslov
  • International Comparative Sports Laws
  • Business lov

Valgfrie kurs (2 av 5)

  • Sports Management Strategy (unntatt fotball)
  • Forretningsplan
  • Ledelse
  • Introduksjon til e-sport
  • Management Consulting Field Experience

Avsluttende masteroppgave

Program undervist i:
Engelsk

Se 3 flere kurs fra SMS - Sports Management School »

Sist oppdatert February 28, 2019
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
okt. 2019
Duration
1 år
Heltid studier
Pris
11,500 EUR
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
okt. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

okt. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato