Internasjonal MBA I Sports Management

SMS - Sports Management School

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Internasjonal MBA I Sports Management

SMS - Sports Management School

Sports Management School er en internasjonal skole spesialisert på Idrettsledelse som ligger i Paris, Lausanne og Barcelona .

Sin posisjon som en “Pure player” fokusert utelukkende på sportsbransjen gir reell erfaring i alle domener knyttet til en verden av sportsbransjen som handel og distribusjon, markedsføring, kommunikasjon og event organisasjon.

Skapt i 2010 har Sports Management School over 600 studenter og mer enn 180 nyutdannede. Med en 90% integrasjonsrate i idrettsbransjen etter oppgradering, snakker fakta for seg selv.

MÅL FOR DEN INTERNASJONALE MBA I SPORTS MANAGEMENT

Vår Internasjonale MBA I Sports Management er et skreddersydd program, som kombinerer en sterk bakgrunn generelt forretningsutdanning med en grundig forståelse av sportens økonomi og det internasjonale sportsbedriftsmiljøet.

Vår studentlegeme består av forskjellige nasjonaliteter.

Vårt mål er å trene unge fagfolk og sportsforvaltere.

Vårt faglige mål er å gi studentene markedsførings-, ledelsesmessige og operasjonelle ferdigheter som gjør dem i stand til å jobbe i idrettsmiljøet.

SMS strever for dyktighet innen sportstrategi, markedsføring og økonomi.

Dette MBA-programmet løper over ett år etter å ha oppnådd den fireårige bachelorgrad, eller en master grad (bac 4).

Studentene får en mastergrad etter vellykket gjennomføring.

Dette ekstremt spesialiserte programmet er designet for fremtidige ledere og eksperter i idrettsbransjen.

Til hvem er opplæringen

Til studenter fra idrettssektoren som ønsker å gå videre i sportsmarkedsføring som er deres primære felt.

Til studenter fra handels-, distribusjons-, institusjons-, utstyrs- eller byråsektorer, som ønsker å spesialisere seg i økonomisk styring og ledelse avgjørende faktorer som er knyttet til deres opprinnelige aktiviteter, samt å håndtere de menneskelige komponentene i bransjepraksis (som detaljhandel eller visuell merchandising).

Til fagpersoner som har en ufullstendig erfaring innen idrettsbransjen (som er eksperter innen bestemte sektorer og aktiviteter), og som ønsker å åpne kompetanseområdet og øke sine ferdigheter.

Til fagfolk som hovedsakelig har jobbet som ledere eller styremedlemmer, og som ønsker å utvide sin kunnskap om sektoren for å styrke sin evne til å drive og føre tilsyn med sine lag.

Til personer som er i en omvendt prosess, uten noen konkret erfaring i yrket.

Muligheter

  • Sportsprodukter produsenter og leverandører (markedssjef, sponsoransvarlig, produktleder, forretningsutvikler, nettverksadministrator, etc.)
  • Distributører av sportsartikler (butikkleder, sokkelforvalter, salgskoordinator, presentator, arrangementshåndtering, etc.)
  • Profesjonell og amatør sportsklubb og føderasjon (leder av presse, kommunikasjonsleder, administrativ leder, pressemelding, sponsorforvalter, hendelsesoperasjonsleder etc.)
  • Lokal og regional reklame og forretningssponsorering (forretningsutvikling og partnerskapssjef, sponsorforvalter, gjestfrihet og arrangementshåndtering, etc.)
  • Media og nye medier (sportsjournalist, reklameansvarlig, kommersiell sponsing osv.
  • Organiseringsorganisasjon for sportsarrangementer (teknisk leder, logistikkleder, prosjektkoordinator, direktør, kommunikasjonsleder, mediekoordinator, sponsor av gjestfrihet, ledelse av strategiske arrangementsområder, etc.
  • Sportsmarkedsføring og kommunikasjonskonsulenter (prosjektleder, fellesskapssjef, salgssjef, nettverksskaper og / eller designer, konsulent, etc.)
  • Lokale, regionale og nasjonale fellesskap (kommune, regional eller fransk «avdeling» idrettsleder, idrettsprosjektleder, arrangementskoordinator etc.)
  • Fitness-, velvære- og idrettsferdighetssektoren (idrettshallssjef, leder av et "FEM" -senter, ferie- eller rekreasjonssenterleder, arrangements- og underholdningsansvarlig, etc.)
  • Sports veldedighet og sponsing (stiftelsesdirektør, partnerskapskoordinator, etc.)

Timeplan

Den internasjonale MBA i Sports Management er organisert på denne måten:

  • kurs
  • Guider
  • konferanser
  • Besøk og møter med idrettsinstitusjoner (tilbringe en akademisk uke i Lausanne, London og Barcelona)
  • Case studier
  • Prosjektverksteder (Frankrike 2023, Paris 2024)
  • Consulting Field Experience i reell situasjon
  • Masteroppgave

Programmet er delt inn i 7 moduler og en Academic Sports Business Tour i Europa.

PROGRAM

SPORTS MILJØ

  • Grunnlag for europeisk sport
  • Internasjonal sportsstyring *
  • Sport International Relations, Business
  • Idrett sosioøkonomisk sammenheng
  • Europa vs amerikanske komparative sportsorganisasjoner

* læres i Lausanne

MANAGEMENT STRATEGY IN SPORTS INDUSTRY

  • Lederegenskaper
  • Sportsregnskap
  • Strategisk ledelse
  • Opprette nye ventures i idrettsmiljøet

SPORTS MARKETING STRATEGY

A - Bland markedsføring i idrettsmiljø

  • Sportsmarkedsføring, sponsing
  • Licensing
  • Sport Business Communications
  • Digital Sports Media
  • Sportsinntekter Strategi

B - Verdikjede og markedsføringsstrategi

  • Avtaler om bilderettigheter
  • TV-nettverk sportsrett **
  • Sportsanlegg
  • Global Marketing Strategy

** undervist i London

*** undervist i Barcelona

JURIDISKE ASPEKTER AV SPORTER

  • Sportslov
  • International Comparative Sports Laws
  • Business lov

Administrere internasjonale sportsarrangementer (IOC, UEFA, FIFA)

  • Driftskonkurranser: Fotballkampens liga
  • Organisere sportsbegivenheter: UEFA Euro
  • Workshop Fokus på PARIS 2024 og Frankrike 2023: kandidatur, drift, levering

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert January 18, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
1 år
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Frankrike - Courbevoie, Île-de-France
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2019
Frankrike - Courbevoie, Île-de-France
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen