Les den offisielle beskrivelsen

Ideen til å organisere dette studiet ble grundig diskutert i Tempus Prosjekt DEBUT-M, som deltakerne var Universitetet i Debrecen (Ungarn), Budapest Business School (Ungarn), Scottish Agricultural College (Storbritannia) og Wageningen University (Nederland ). Lærere og forskere fra alle børsnoterte universiteter deltok i utarbeidelsen av individuelle kurs, så vel som i gjennomføringen av et pilottrening bestående av de samme fagene som er oppført i denne søknaden. Det foreslåtte programmet er kompatibelt med de høyere studier som tilbys gjennom det internasjonale rammeverket - Den internasjonale MBA Network i Agribusiness og handel. The Network samler 16 universiteter i Europa og USA og dens hovedmål er å sette standarder for en høy kvalitet system som er anerkjent i alle deltakerlandene. Universitetene i nettverket er: Wageningen University; Scottish Agricultural College; Czech University of Agriculture i Praha; Warszawa Agricultural University; University College Cork; University of Wolverhampton; Humboldt-universitetet i Berlin; University of Debrecen; Arkansas State University; Agricultural University of Ukraina; Timiryazev Academy Moskva; Budapest Business School; Universitetet i Hohenheim; Universitetet i Kazan; Universitetet i Beograd; Universitetet i Zagreb og University "Middelhavet" Podgorica. Læringsutbytte videreutdanning studiet International MBA i ledelse, økonomi og Agribusiness tilbyr tverrfaglig kunnskap på en rekke samfunnsfag, spesielt ledelse, finans, økonomi, markedsføring og agribusiness. Ved ferdigstillelse nyutdannede av dette programmet vil være i stand til å:

  • Utvikle strategiske planer og forretningsplaner
  • Bruk regnskapsdata for styringsformål
  • Utvikle markedsføringsplaner
  • Arbeidet med de organisatoriske spørsmål av agribusiness organisasjoner
  • Forstå forretningstransaksjoner i internasjonal business
  • Bruke moderne metoder for beslutningsstøtte.

Sysselsetting muligheter Målet med programmet er å gjøre det mulig kandidater til å bli ledere i en annen forretningsmiljø: gründere i små og mellomstore bedrifter, lederne for lokale myndigheter og selv statlige organer, ledere i handel og distribusjon av ulike typer produkter, samt som ledere i rådgivning og markedsføring, eller bank og forsikring etc. De ansatt nyutdannede vil være i en posisjon til å praktisere sine kunnskaper i dag-til-dag ledelse som er preget av en stadig mer konkurransedyktig næringsliv. Undervisning / undervisningsformer Studiet gir betydelige individuelle engasjement av studenter i alle moduler. På grunn av betydelig redusert antall timer direkte undervisning, vil studentene forventes å arbeide individuelt gjennom seminarer og praktiske essays i det engelske språket. Gjennom kontakt med utenlandske forelesere, alle deltakerne har en mulighet til å få internasjonal erfaring i forskning og faglig arbeid. Hovedvekten er også på individuelt arbeid av studenter med hjelp av sin veileder og bruk av obligatoriske og anbefalte målinger. En rekke undervisnings-og læringsformer vil bli ansatt i løpet av kurset: interaktive forelesninger, case-studier, problemløsende oppgaver, business spill, paneldebatter, workshops, etc. En viktig del av hver intensive studier uke vil være en analyse av real-life case-studier gjort av grupper av studenter. Team eller gruppearbeid vil bli oppmuntret gjennom hele kurset for å muliggjøre kunnskap og informasjonsutveksling mellom deltakerne. Spesiell vekt vil bli gitt til presentasjonsteknikk. Moderne kurs bøker skrevet på engelsk er obligatorisk for hver modul.

Program undervist i:
Engelsk
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
feb. 2020
Duration
2 år
Heltid studier
Pris
4,000 EUR
Total undervisning for to år er 6000 euro for utenlandske studenter.
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019, feb. 2020
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019, feb. 2020