Heltid studier og deltid MBA
University of Tampa - Sykes College of Business
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tampa, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 26 200 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* 655 dollar per kredittime. Ekstra avgifter kan påløpe
Introduksjon
University of Tampas MBA-program tilbys i fire praktiske formater:
- Heltid / dag-programmet designet for akselerert gjennomføring med en gruppe av jevnaldrende studenter. Studentene tar mellom 8 og 14 studiepoeng per semester på dagtidskurs. Studentene kan fullføre minimum 40 timer på så få som 12 måneder.
- Deltids- / kveldsprogrammet er designet for studenter som jobber på heltid og trenger å fullføre studiet i sitt eget tempo. Klassene er planlagt en gang i uken fra kl. 06-21. Studentene kan fullføre kursene på så lite som to år.
- Det profesjonelle MBA-programmet er designet for å hjelpe fagfolk med minst fem års arbeidserfaring med å ta karrieren til neste nivå. Klassene tilbys deltid, i et fleksibelt kveldsformat.
- Executive MBA-programmet er designet for fagpersoner med syv eller flere års arbeidserfaring. Klassene er kohortbaserte, tilbys annenhver lørdag, og gir mulighet for fullføring av programmet på 21 måneder (fem semestre).
* For å kvalifisere til deltid økonomisk støtte, må du være registrert i minst 4 kredittimer. For å kvalifisere for finansiell hjelp på heltid, må du være registrert i minst 8 kredittimer.
Programfunksjoner
University of Tampas MBA-program hjelper studentene med å utvikle det sofistikerte strategiske tankesettet som er demonstrert av vellykkede ledere. UTs MBA-program er et av de største, mest etablerte og mest eksklusive i Florida. Programfunksjonene inkluderer:
- MGT 598 Ledelse og organisatorisk atferd: Dette kurset er utviklet for å forbedre studentens kapasitet for ledelse. Studentene øker selvbevisstheten som ledere med høy ytelse og fokuserer på å samkjøre mennesker etter målene for en organisasjon.
- Profesjonell utviklingspraksis: Alle studenter tar to seksjoner (2 studiepoeng per seksjon) av denne praksis, der de skal bygge en portefølje av anvendte profesjonelle aktiviteter og prosjekter.
- Beslutningsanalyse: Hver student tar et av beslutningsanalysekursene som er utviklet for å utvikle ferdighetene og kompetansene som trengs for anvendte kvantitative problemløsningsapplikasjoner.
- Globale forretningskonsepter, personlig kommunikasjon, etikk og samfunnsansvar, innovasjon, kritisk tenkning og økonomisk bærekraft er integrert i kjernekursene.
Nyskapende læreplan
Sykes College of Business MBA-programmet, som er et av de mest etablerte og eksklusive i Florida, hjelper studentene å utvikle det sofistikerte, strategiske tankesettet til vellykkede bedriftsledere. Den innovative læreplanen fokuserer på å skape verdier, med vekt på forretningsgrunnlag og erfaringslæring. Med målene om å lære hva som skal til for å være en sterk leder og forberede seg på å gå inn i en lederrolle etter endt utdanning, får studentene en bredde av kunnskap som vil opprettholde dem gjennom hele karrieren.
MBA-studenter kan være ute etter å ta sin karriere til neste nivå, gjøre en endring, starte en bedrift, utvikle sitt lederpotensial eller utvide sine horisonter gjennom forretningsstudier og nettverk. UTs MBA-program gir verktøyene for å oppfylle alt dette samtidig som det skreddersyr et studiekurs som tilfredsstiller individuelle behov.
Med små klassestørrelser, nære relasjoner mellom fakultet og student og mange bransjeforbindelser, oppmuntrer MBA-programmet til å lære i virkeligheten gjennom klientprosjekter, praksisplasser, casestudier, rådgivning, strategisk planlegging og datainnsamling og analyse.
Høgskolens robuste internasjonale reiseprogrammer hjelper også studenter å integrere et globalt syn i arbeidet - en stadig viktigere ferdighet, enten de jobber for et multinasjonalt selskap i USA eller i utlandet.
UTs nærhet til sentrum av Tampa tilbyr enkel tilgang og forbindelser til et pulserende næringsliv. Hundrevis av selskaper rekrutterer på campus hvert år, inkludert T. Rowe Price, Citi, Nielsen og The Coca-Cola Company. Nyskapende læreplan
Internasjonalt anerkjent program
Sykes College of Business er akkreditert på lavere nivå og høyere nivå av AACSB International (Association to Advance Collegiate Schools of Business), en ære som bare er seks prosent av handelshøyskoler over hele verden. Det er rangert som en topp-85 handelshøyskole i USA av Bloomberg Businessweek, og har siden 2007 blitt kåret til blant de beste handelshøyskolene i verden av The Princeton Review.
foto med tillatelse fra University of Tampa
Læring gjennom erfaring
En kjernekomponent i MBA-læreplanen krever at studentene skal rekke utenfor klasserommet for å virke i interaktive omgivelser som former beslutningsevner og mellommenneskelige ferdigheter. Disse praktiske læringsmulighetene hjelper dem å bli mer attraktive for arbeidsgivere og til slutt bedre bedriftsledere.
Eksperimentelt kurs
Enten du går inn på MBA-programmet umiddelbart etter studenter eller etter år i næringslivet, er det viktig for studentene å bygge porteføljer av erfaring for å forbedre sine CV. Hver MBA-student tar 4 studiepoeng i erfaringskurs. Studentene kan velge de kursene som passer best til deres personlige og profesjonelle mål. Alternativene inkluderer karriereutviklingskurs, ledelsessertifisering, praksisplasser, internasjonale reisestudiekurs, uavhengig forskning, tjenestelæringsprosjekter og SAP-sertifisering.
Strategisk analyseprogram
Dette capstone-kurset, sponset av Naimoli Institute for Business Strategy, krever at studentene skal tilby strategisk analyse i den virkelige verden for lokale virksomheter. Hvert semester jobber team av MBA-studenter med forskjellige selskaper for å vurdere sine strategier og komme med anbefalinger for forbedring. Under direkte tilsyn av en professor, forventes hvert team å demonstrere ekspertise innen ledelse, økonomi, markedsføring, regnskap og styring av informasjonssystemer. Prosessen innebærer omfattende forskning, klientmøter, datainnsamling og en endelig skriftlig rapport og presentasjon til administrerende direktør, styremedlemmer eller ledere på høyt nivå i selskapet. Tilbakemeldinger fra kunder er positive, og selskapsledere implementerer ofte anbefalingene UT-studenter gir.
konsentrasjoner
MBA-studenter kan velge å ta ytterligere kurs i ni konsentrasjonsområder:
- Business Analytics
- Cybersecurity
- entreprenørskap
- Finansiere
- Informasjonssystemledelse
- Internasjonal Business
- markedsføring
- Nonprofit Management
Opptakskrav og dokumenter
For å søke, må du fylle ut papiret eller søknaden online. Søknader blir ikke vurdert før Office of Graduate and Continuing Studies mottar alt nødvendig materiale. Studentene blir varslet om opptaksbeslutninger etter at materiale er mottatt og evaluert.
- Fullført søknad.
- 40 dollar ikke refunderbart søknadsgebyr.
- Offisielle avskrifter av alt tidligere collegearbeid mottatt direkte fra hver institusjon.
- Graduate Management Admissions Test (GMAT) eller Graduate Records Examination (GRE) poengsumrapport er påkrevd.
- To profesjonelle referanseskjemaer (PDF) utfylt av enkeltpersoner som vitner om søkerens faglige bakgrunn og faglige potensial. Faglige anbefalingsbrev godtas i stedet for dette skjemaet hvis det er foretrukket.
- Profesjonell cv.
- Personlig uttalelse: Beskriv de profesjonelle målene dine i ca 500-1000 ord, og hvordan en høyere grad fra University of Tampa vil hjelpe deg å nå disse målene. På sin side kan det også være lurt å understreke hva du kan bidra med på studiet.
- Arbeidserfaring anbefales, men ikke påkrevd.
- Internasjonale søkere: Test av engelsk som fremmedspråk (TOEFL) score rapport eller International English Language Testing System eksamen (IELTS) kun for internasjonale søkere.
Søknadsfrist
Det er ingen søknadsfrist. Søknader blir evaluert for høst, vår og sommer vilkår på rullerende basis. Kvalifiserte studenter blir tatt opp til mellomrommene er fulle for det aktuelle begrepet. Opptaket er konkurransedyktig og studentene oppfordres til å søke tidlig. Studentene blir varslet om statusen sin når alle dokumenter er mottatt.
foto med tillatelse fra University of Tampa
Opptak
Læreplan
Nyskapende læreplan
Sykes College of Business MBA-programmet, som er et av de mest etablerte og eksklusive i Florida, hjelper studentene å utvikle det sofistikerte, strategiske tankesettet til vellykkede bedriftsledere. Den innovative læreplanen fokuserer på å skape verdier, med vekt på forretningsgrunnlag og erfaringslæring. Med målene om å lære hva som skal til for å være en sterk leder og forberede seg på å gå inn i en lederrolle etter endt utdanning, får studentene en bredde av kunnskap som vil opprettholde dem gjennom hele karrieren.
MBA -studenter kan være på utkikk etter å ta karrieren til neste nivå, gjøre en endring, starte en bedrift, utvikle sitt lederpotensial eller utvide horisonten gjennom forretningsstudier og nettverk. UTs MBA -program gir verktøyene for å oppfylle alt dette mens du skreddersyr et studium som dekker individuelle behov.
Med små klassestørrelser, nære relasjoner mellom fakultet og student og mange bransjeforbindelser, oppmuntrer MBA-programmet til å lære i virkeligheten gjennom klientprosjekter, praksisplasser, casestudier, rådgivning, strategisk planlegging og datainnsamling og analyse.
Høgskolens robuste internasjonale reiseprogrammer hjelper også studenter med å innlemme et globalt syn i arbeidet - en stadig viktigere ferdighet, enten det er for et multinasjonalt selskap i USA eller i utlandet.
UTs nærhet til sentrum av Tampa tilbyr enkel tilgang og forbindelser til et pulserende næringsliv. Hundrevis av selskaper rekrutterer på campus hvert år, inkludert T. Rowe Price, Citi, Nielsen og The Coca-Cola Company. Innovativ læreplan
Internasjonalt anerkjent program
Sykes College of Business er akkreditert på lavere nivå og høyere nivå av AACSB International (Association to Advance Collegiate Schools of Business), en ære som bare er seks prosent av handelshøyskoler over hele verden. Det er rangert som en topp-85 handelshøyskole i USA av Bloomberg Businessweek, og har siden 2007 blitt kåret til blant de beste handelshøyskolene i verden av The Princeton Review.
Læring gjennom erfaring
En kjernekomponent i MBA-læreplanen krever at studentene skal rekke utenfor klasserommet for å virke i interaktive omgivelser som former beslutningsevner og mellommenneskelige ferdigheter. Disse praktiske læringsmulighetene hjelper dem å bli mer attraktive for arbeidsgivere og til slutt bedre bedriftsledere.
Eksperimentelt kurs
Enten du går inn på MBA -programmet umiddelbart etter bachelorstudier eller etter år i næringslivet, er det viktig for studentene å bygge opp porteføljer med erfaring for å forbedre CVene sine. Hver MBA -student tar 4 studiepoeng i erfaringskurs. Studentene kan velge emnene som best passer deres personlige og faglige mål. Alternativene inkluderer karriereutviklingskurs, lederskapssertifisering, internships, internasjonale reisestudiekurs, uavhengig forskning, service-læringsprosjekter og SAP-sertifisering.
Strategisk analyseprogram
Dette capstone-kurset, sponset av Naimoli Institute for Business Strategy, krever at studentene skal tilby strategisk analyse i den virkelige verden for lokale virksomheter. Hvert semester jobber team av MBA-studenter med forskjellige selskaper for å vurdere sine strategier og komme med anbefalinger for forbedring. Under direkte tilsyn av en professor, forventes hvert team å demonstrere ekspertise innen ledelse, økonomi, markedsføring, regnskap og styring av informasjonssystemer. Prosessen innebærer omfattende forskning, klientmøter, datainnsamling og en endelig skriftlig rapport og presentasjon til administrerende direktør, styremedlemmer eller ledere på høyt nivå i selskapet. Tilbakemeldinger fra kunder er positive, og selskapsledere implementerer ofte anbefalingene UT-studenter gir.
Konsentrasjon
MBA-studenter kan velge å ta ytterligere kurs i ni konsentrasjonsområder:
- Business Analytics
- Cybersecurity
- entreprenørskap
- Finansiere
- Informasjonssystemledelse
- Internasjonal Business
- markedsføring
- Nonprofit Management
Programresultat
Programfunksjoner
University of Tampas MBA-program hjelper studentene med å utvikle det sofistikerte strategiske tankesettet demonstrert av vellykkede ledere. UTs MBA -program er et av de største, mest etablerte og mest eksklusive i Florida. Programfunksjoner inkluderer:
- MGT 598 Ledelse og organisatorisk atferd: Dette kurset er designet for å forbedre studentens evne til ledelse. Studenter øker selvbevisstheten som ledere med høy ytelse og fokuserer på å tilpasse mennesker til målene for en organisasjon.
- Profesjonell utviklingspraksis: Alle studenter tar to seksjoner (2 studiepoeng per seksjon) av denne praksis, der de skal bygge en portefølje av anvendte profesjonelle aktiviteter og prosjekter.
- Beslutningsanalyse: Hver student tar et av beslutningsanalysekursene som er utviklet for å utvikle ferdighetene og kompetansene som trengs for anvendte kvantitative problemløsningsapplikasjoner.
- Globale forretningskonsepter, personlig kommunikasjon, etikk og samfunnsansvar, innovasjon, kritisk tenkning og økonomisk bærekraft er integrert i kjernekursene.
Galleri
Akkrediteringer
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.