GEMBA: Master of Business Administration i Global Business Management

Thammasat Business School

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

EFMD Equis Accredited
AACSB Accredited

GEMBA: Master of Business Administration i Global Business Management

Thammasat Business School

OM GEMBA

Master of Business Administration Program i Global Business Management er designet for de som har minst 3 års erfaring etter å ha bachelor-grad i noen felt.

Programmet legger vekt på case-studier, beste praksis og dynamiske læringsopplevelser slik at studentene kan benchmark øst og vest forretningsstrategier på områder som ledelse, økonomi, markedsføring, innovasjon, digitale bedrifter og global virksomhet.

HVORFOR GEMBA TBS?

Kompakt

  • 36 studiepoeng i 17 måneder (3 semester og 1 sommer)
  • Emner tilbys i "moduler" med sikte på å gi konsistent, interaktiv og produktiv klasseromserfaring

PROGRAMVERSIKT

Detaljer om Master of Business Administration (MBA) i Global Business Management er som nedenfor

Påkrevde kurs

Forretningsmodell i den globaliserte verden

  • Strategier og case studies av organisasjoner i å levere bedrifter i land med ulike økonomiske og sosiale forhold. Ledelse, markedsføring, menneskelige ressurser og driftsspørsmål fra selskaper i fusjons- og oppkjøpsforhold drøftes.

Globale forbrukere og markedsføring

  • Forbrukerbehov på ulike markedsnivåer som Business-to-Business og Business-to-Consumer analyseres. Kjennetegn og segmenter av forbrukere i forskjellige land og sammenhenger diskuteres. Kurset drøfter også hvordan forretningspolitikk og markedsføringsstrategi utvikles og reagerer på forbrukernes behov, spesielt i en alder av digital.

Beslutningstaking ved bruk av regnskap

  • Bruken av firmaets regnskaps- og finansiell informasjon for ledelsens analyse, planlegging og beslutningsprosess. Executive saksstudier i bruk av regnskap og finansiell informasjon i målefirmaets ytelse diskuteres.

ASEAN Økonomisk Samfunn I

  • ASEAN geografisk, økonomisk og sosialt miljø som muligheter for bedrifter i denne regionen. Veiledninger og trender for næringer og bedrifter i ASEAN.

ASEAN Economic Community II

  • Case studier av vellykkede selskaper som har sine fotspor i ASEAN og deres markedsføring, ledelse og finansielle strategier. Utfordringer i å opprettholde langsiktig konkurransefortrinn diskuteres.

CEO Vision Series I

  • Konsernsjefens visjon om vellykkede globaliserte selskaper diskuteres. Dette inkluderer forretningspolitikk, markedsføring, økonomi

CEO Vision Series II

  • Konsernsjefens visjon om vellykkede globaliserte selskaper diskuteres. Dette inkluderer styringsstrategi, organisasjonsendring og innovasjon. Studentene vil utforske case-studier av ulike land.

Ledelse for Global Business

  • Ledernes roller i styring av folks forskjeller, lag og kulturelt mangfold studeres. Prinsipper for ledere med visjon og lidenskapelig for endring av global virksomhet vil også bli diskutert.

Global Business Strategy Management

  • Organisasjonsstyringsstrategier diskuteres. Interne og eksterne miljøvurderinger og prosessen med å formulere forretningsstrategi for regional og global konkurranseevne diskuteres også.

Global Business Finance

  • Prinsipper for økonomisk planlegging for firmaets mål, overlevelse og suksess. Case studier av lederens strategi for økonomi. Dette inkluderer hvordan CFO forvalter forretningsfinansielle aktiviteter for firmaets konkurranseevne i forskjellige land.

Innovasjonsledelse for global virksomhet

  • Firms innovasjonsutviklingsprosess og innovasjonsstyringsstrategi i globalisert virksomhet. Case studier av vellykket innovasjon i ulike markeder. Dette inkluderer hvordan et firma klarer å være lydhør overfor forandring og innovasjon.

Valgfag

Seminar i organisasjonsledelse

  • Diskusjon av perspektiver på firmaets ledelse og viktige suksessfaktorer når det gjelder å nå en global virksomhet. Dette inkluderer forretningsstruktur, organisasjonsstruktur og firmaets strategi for ulike former for forretningsutvidelse.

Seminar i Global Marketing Management

  • Diskusjon av perspektiver på firmaets markedsføring og viktige suksessfaktorer i global forretningsmarkedsføring. Dette inkluderer diskusjonen av case studies i global branding strategi.

Seminar i Global Human Resources Management

  • Diskusjon av perspektiver på firmaets menneskelige ressurser og utvikling av menneskelige ressurser i global virksomhet. Dette inkluderer diskusjonen av rekruttering, utvelgelse, utvikling, ytelsesvurdering og kompensasjon av ledere og ledere i ulike nivåer av global virksomhet.

Uavhengig studie

Uavhengig studie

  • Forsker problemstillinger som er viktige for global forretningsadministrasjon. Dette kan for eksempel være innen global markedsføring, økonomi, drift, menneskelige ressurser eller innovasjon. Skape en uavhengig studie under rådgiverens konsultasjon og veiledning.

STUDIEPLAN

OPPTAKSKRAV

  • Bachelorgrad eller tilsvarende (på noen felt) fra en akkreditert institusjon, fra Thailand eller utenlands med 3 års arbeidserfaring , eller en TBS Bachelor-grad uteksaminere med 3,00 kumulativ GPA og 6 studiepoeng av internship .
  • En innsending av en engelsk test (som spesifisert av universitetet), tatt ikke mer enn 2 år til siste dato for opptaket.
    • en. TU-GET Score på minst 550, eller
    • b. TOEFL score på minst 550 for papirbasert, eller minst 213 for datamaskinbasert, eller minst 79 for internettbasert, eller
    • c. IELTS score på minst 6,5
  • Studenter som er engelskspråklige er unntatt i dette tilfellet.
  • Hvis kandidatene ikke har poengsum for en engelsk test som angitt ovenfor, og de har poengsum på TU-GET minst 400, eller TOEFL Paper-basert minst 400 / Computer-basert minst 97 / Internett-basert minst 32 , eller IELTS minst 4,5, kandidater må ha en GPA av en bachelorgrad på minst 3,00, eller de må enten ha en forskningsutgivelse eller executive erfaring. Vær oppmerksom på at kandidatene må ta engelsk test med poengsummen på ikke mer enn 2 år fram til den siste datoen for opptaket. I dette tilfellet kan programmet godta kandidatene, og kandidatene må levere den engelske poengsummen som kreves av universitetet før undersøkelsen av den uavhengige studien. Hvis ikke, blir kandidatene automatisk avvist fra programmet.
  • En innsendelse av en redegjørelse for formål og / eller en diskusjon av relevant jobb / forretningsopplevelse relatert til programmet på ikke mer enn en side.
  • Pass engelsk intervju test av utvalg utpekt av universitetet. De som er bosatt i utlandet kan bli unntatt fra intervjuet i Thailand, og programkomiteen vil vurdere en annen prosess for hvert enkelt tilfelle.

ADMISSION DATOER

PROGRAMFØRINGER

STUDIEAVGIFT

Baht 650 000 (thailandske studenter) og Baht 704 000 (internasjonale studenter) som dekker undervisning, undervisningsmaterialer og de fleste måltider i løpet av kursene.

EKSTRA KOSTNADER

Fly, lokale reiseutgifter og overnatting er ikke inkludert i studieavgiftene ovenfor. Denne tilleggskostnaden, som vil være fullt ansvarlig av søkeren, er omtrent Baht 300.000.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert June 1, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Aug. 2019
Duration
Varighet
17 måneder
Heltidsstudier
Price
Pris
704,000 THB
Baht 650.000 (thailandske studenter); Baht 704 000 (internasjonale studenter)
Information
Deadline
Locations
Thailand - Bangkok
Studiestart : Aug. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Aug. 2019
Thailand - Bangkok
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Videoer

GEMBA

VDO KPMG